خرم آباد- هنرمند لرستانی و مدیر کانون فرهنگی تربیتی ادب شهرستان خرم آباد مقام اول جشنواره خوشنویسی رضوی را در رشته خط شکسته نستعلیق کسب کرد.

شهروند لرستانی رتبه اول جشنواره خوشنویسی رضوی را کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، نورالدین کرمی فرهنگی هنرمند لرستانی و مدیر کانون فرهنگی تربیتی ادب شهرستان خرم آباد مقام اول پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را در رشته خط شکسته نستعلیق که به میزبانی استان لرستان در شهر خرم آباد برگزار شد، کسب کرد .

 این جشنواره ملی به‌مناسبت بزرگداشت دهه کرامت و سالروز میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه‌معصومه(س) برگزار می‎شود که از اهداف برگزاری آن می‎توان به اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل‌بیت(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی اشاره کرد.

از محورهای این جشنواره می‎توان به سبک زندگی اسلامی با رویکرد شعار سال مقام معظم رهبری و با الهام از آموزه‌های رضوی، احادیث و روایات حضرت امام رضا(ع)، اشعار و دل‌نوشته شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ رضوی، روایات منقول از معصومین(ع) در مورد امام رضا(ع) نام برد.

گفتنی است که جشنواره ملی خوشنویسی رضوی هم در بخش‌های مسابقه و نمایشگاه در قالب‌های نستعلیق، ثلث، نسخ، خط تحریری برگزار می شود و در این مسابقه به تولید آثاری پرداخته می شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی اهل‌بیت(ع) و قرآن‌کریم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.