یزد- مدیرکل کتابخانه‌های استان یزد گفت: در هفتمین دوره برگزاری جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی بیش از پانزده هزار و ۹۲۴ نفر در این جشنواره شرکت کردند.

۱۶هزار یزدی در جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی شرکت کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رقیه دوست فاطمی‌ها پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در هفتمین دوره برگزاری جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی بیش از پانزده هزار و ۹۲۴ نفر شرکت‌کرده اند و در سال گذشته تعداد پنج هزار و ۵۷۱ نفر در جشنواره شرکت کردند که تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان یزد گفت: در جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی ۱۲ هزار نفر در بخش مکتوب وحدود ۴ هزار نفر در بخش آنلاین در رقابت‌ها شرکت کردند.

وی افزود: از سال گذشته مسئولیت برگزاری جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی به نهاد کتابخانه‌های کشور واگذارشده است که نتایج خوبی به همراه داشته است و میزان مشارکت مردم در این طرح تا حد زیادی بالا رفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان یزد گفت: استان یزد در شاخص‌های کتابخانه‌ای کشور رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

دوست فاطمی‌ها افزود: در طی دو سال گذشته بیش از ۳۰۰ بازدید از کتابخانه‌های سطح استان صورت گرفته است و یکی از طرح‌هایی که در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان یزد انجام شده، طرح هر اندیشمند یک کتاب است که در راستای آن اندیشمندان مطرح کشور کتابی که در زندگی آن‌ها تأثیرگذار و منشأ اثر بوده است را معرفی می‌کنند.

وی گفت: کمبود برخی کتاب‌ها در کتابخانه‌های استان یزد مشهود است و امکان خرید همه کتاب‌ها وجود ندارد اما تا حد امکان با اجرای طرح‌هایی تلاش کرده‌ایم کتاب‌هایی که متقاضی  بیشتری دارد را خریداری و تامین کنیم.

دوست فاطمی‌ها اظهار داشت: بیش از ۳۰ درصد از کتابخانه‌های استان یزد به وای فای رایگان مجهز شده اند و در طول دو سال گذشته بیش از هزار و سیصد نشست کتاب‌خوان در سراسر استان یزد برگزارشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.