معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی خود در استونی مدعی شد که توان موشکی ایران، تهدیدی علیه آمریکا و متحدان این کشور است.

 توان موشکی ایران ما را تهدید می‌کند/ آزمایش موشکی ایران تحریک‌آمیز بود

به گزارش قدس آنلاین، «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خود به اروپا پرتاب موشک ماهواره‌برغ سیمرغ توسط ایران را «اقدامی تحریک‌آمیز» خواند و مدعی شد توانمندی‌های موشکی این کشور آمریکا را تهدید می‌کند.  

وی که در استونی سخنرانی می‌کرد گفت: «هفته گذشته ائتلاف ما (ائتلاف دو سوی آتلانتیک) و تمام دنیا تهدیدات روزافزون و جدی ناشی از توانمندی‌های رژیم‌های خطرناک کره شمالی و ایران را مشاهده کردند. »

«پنس» درباره پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ توسط ایران و آزمایش موشکی کره شمالی هم گفت: «هر دو رژیم آزمایش‌های تحریک‌آمیزی را ظرف ۲۴ ساعت انجام دادند. »

معاون رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «اقدامات آنها باعث شده که آنها به اهدافشان در تهدید شریکان ما در مناطقشان، تهدید ائتلاف ما در دو سوی آتلانتیک و تهدید خود سرزمین آمریکا نزدیک‌تر شوند. »

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به موضوع تهدیدهای ادعایی روسیه پرداخت و گفت: «روسیه کماکان در صدد بازترسیم مرزهای بین‌المللی با توسل به زور و تضعیف دموکراسی‌های ملت‌های دارای حاکمیت مستقل است. »

«پنس» با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا سیاست پاسخگو نگاه داشتن روسیه را ادامه خواهد داد گفت: «برای نشان دادن تعهدمان، رئیس‌جمهور خیلی زود طرح تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را امضا خواهد کرد. »

وی در بخش دیگری از این سخنرانی که فایل صوتی آن روی وب‌سایت کاخ سفید قرار گرفته ابراز امیدواری کرد این تحریم‌ها بتواند روسیه را به تغییر رفتارش در اوکراین و در قبال ایران متقاعد کند.  

پنس گفت: «من و آقای رئیس جمهور خیلی امیدوار هستیم که رفتار متفاوتی از دولت روسیه در آینده ببینیم، در ارتباط با اوکراین، و در ارتباط با حمایت از رژیمهای سرکش مانند ایران و کره شمالی.  

وی افزود: «اگر روسیه رفتارش را تغییر دهد رهبری آمریکا میتواند روابطش با مسکو را بهتر کند، زیرا این چیزی است که به نفع هر دو طرف و به نفع صلج و ثبات در منطقه و جهان است. »

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.