۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 552306

جوانی که برای فرار از دست پلیس، یکی از کسبه خیابان امام رضا(ع) مشهد را گروگان گرفته بود، سرانجام پس از دقایق طولانی کشمکش، در مقابل چشمان انبوه جمعیت با شلیک مأموران نقش بر زمین شد.

سرب داغ، پاسخ پلیس مشهد به گروگانگیر فلکه آب

قدس آنلاین- به گزارش خبرنگار ما این جوان شب سه شنبه به دلایل نامعلومی چاقو به دست در نزدیکی میدان بیت المقدس و در لابه لای مردم در حرکت بود، او وقتی مأموران پلیس را در نزدیکی خود دید، بلافاصله وارد یک مغازه انگشتر و بدلیجات فروشی شد و مرد فروشنده را گروگان گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح این ماجرا به خبرنگار ما گفت: ساعت ۴۹/۲۲ شب سه شنبه یکی از شهروندان در تماس با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گفت فردی با چاقویی دسته بلند اقدام به تهدید شهروندان می‌کند. در پی این گزارش مأموران کلانتری ۱۲ مشهد بلافاصله در محل حاضر و فرد مورد نظر را با مذاکره، دعوت به آرامش کردند.

سردار امیری مقدم گفت: این مرد جوان به سمت خیابان امام رضا(ع) متواری و با ورود به مغازه نقره فروشی به گروگان گرفتن دو فروشنده این مغازه اقدام کرد. در این لحظه گروگانگیر در برابر پیگیری‌های پلیس نیز مقاومت نشان داده و شیشه‌های ادکلن به سمت مأموران پرتاب کرد که یک شیشه به سر شهروند رهگذر برخورد و او را زخمی کرد. وی گفت: مأموران انتظامی با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کردند، اما گروگانگیر همچنان با تهدید چاقو یکی از گروگان‌ها را به بیرون از مغازه کشاند. فرمانده انتظامی استان افزود: فرد گروگانگیر دنبال راهی برای فرار می‌گشت که یک خودروی پراید به رانندگی مردی ۵۲ ساله در اختیار او قرار گرفت و متهم گروگان خود را روی صندلی عقب نشاند.

وی اظهار داشت: در این لحظه مأموران انتظامی اقدام به تیراندازی کردند که دو تیر به قسمت پایین کمر او اصابت کرد و پلیس با استفاده از افشانه فلفلی، گروگانگیر را دستگیر و فرد گروگان را صحیح و سالم از چنگ او رهانید. این متهم به بخش مراقبت‌های ویژه یکی از مراکز درمانی مشهد انتقال یافته و حال او وخیم گزارش شده است.

سردار امیری مقدم اظهار داشت: تحقیقات برای روشن شدن ابعاد مبهم این پرونده و روشن شدن انگیزه فرد گروگانگیر عصبانی از ارتکاب به این اقدام مجرمانه با دستورات مراجع قضایی ادامه دارد.

در همین حال جوان گروگان پس از آزادی از چنگال مرد گروگانگیر طی گفت وگویی به تشریح ماجرا پرداخت. او گفت: داخل مغازه مشغول پاسخگویی به مشتریانمان بودیم که دیدیم یک مرد جوان در حالی که چاقویی بزرگ در دست دارد، وارد مغازه شد. مشتری‌ها با دیدن این مرد، وحشت زده مغازه را ترک کردند و به دنبال آن متوجه مأموران پلیس شدیم که در پی مرد چاقو به دست به در مغازه ما رسیده بودند. فهمیدیم این مرد از ترس پلیس به مغازه ما وارد شده است. من و همکارم هم می‌خواستیم از مغازه خارج شویم که مرد چاقو به دست مانع خروج من شد و با چاقو تهدید کرد که حرکت اضافی انجام ندهم.

وی ادامه داد: در همین هنگام مأموران پلیس از این مرد خواستند خونسردی خود را حفظ کند، چاقو را تحویل بدهد و مرا رها کند تا با مذاکره موضوع را حل کنند. اما آن مرد بی‌اعتنا به تذکرات پلیس فقط فریاد می‌زد راه را باز کنید و بگذارید بروم. مردم زیادی مقابل مغازه جمع شده بودند و کسی هم راه را باز نمی‌کرد.

جوان گروگان اضافه کرد: گروگانگیر وقتی دید کسی به حرف‌های او اعتنایی نمی‌کند، شروع کرد به شکستن شیشه مغازه و ویترین و هرآنچه دم دستش بود، مثل بطری‌های ادکلن و عطر را به سمت مردم و مأموران پرتاب می‌کرد تا شاید راه فراری برای او باز کنند.

وی گفت: دقایقی بعد مأموران وقتی این وضع را دیدند با کمک مردم راه را باز کردند و در یک خودروی پراید را هم بازگذاشتند و به او اجازه دادند تا با این خودرو فرار کند. گروگانگیر در حالی که همچنان چاقویش را در دست می‌فشرد و مرا محکم گرفته بود، به سمت پراید که روبه روی مغازه در حاشیه پیاده رو پارک شده و در عقب آن باز بود، به راه افتاد. او اول می‌خواست مرا سوار خودرو کند در همین هنگام یکی از مأموران پلیس که فکر کنم جناب سرهنگی بود از من خواست خودم را کنار بکشم. بلافاصله من او را هل دادم و همزمان دو گلوله به سمت گروگانگیر شلیک شد و او را نقش بر زمین کرد که من آزاد شدم، ولی هنگام هل دادن گروگانگیر چاقویش بازویم را خراشید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.