یزد- اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد و از برگزیدگان ملی و استانی این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی روز سه شنبه در استان یزد برگزار شد و از برگزیدگان ملی و استانی این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل کتابخانه‌ های عمومی استان یزد در این مراسم اظهار داشت: شرکت کنندگان در هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی دراستان یزد رشد سه برابری داشتند، درسال گذشته پنج هزار و ۵۷۱ نفراز استان یزد در این جشنواره شرکت کردند و خوشبختانه این آمار امسال به ۱۵ هزار و ۹۲۴ نفر رسید.

رقیه دوست ‌فاطمی ‌ها گفت: از مجموع شرکت کنندگان یزدی این جشنواره، ۱۲ هزار و ۴۶۰ نفر در بخش مکتوب و سه هزار و ۴۶۴ نفر در بخش آنلاین جشنواره شرکت کردند.

وی افزود:۴۰ دستگاه و نهاد دولتی در استان یزد با دریافت کد مشارکت به برگزاری این دوره از جشنواره کمک کردند.

دوست ‌فاطمی ‌ها گفت: پنج برگزیده جشنواره ملی کتابخوانی رضوی شامل علی محمد درویش، فاطمه السادات موسوی هفتادر، کوثر سیروسی، مه ‌یاس سلطانپور و سحر شبانی از استان یزد هستند.

در ادامه این مراسم، استاندار یزد اظهار داشت: جوانان دارای نیرو و تحرک زیادی هستند و نباید با محدود کردن آنان صورت مساله را پاک کنیم  وباید با ترویج محفل ها و مجالس شاداب و استفاده از هنر افراد به صورت صحیح بهره برد.

میرمحمدی گفت: هنر یکی از نعمتهای الهی در نهاد بشر است که باید از این ظرفیت و استعداد در مسیر الهی استفاده شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مهدی آذر یزدی افزود: این نویسنده برجسته که سواد نداشت با تلاش و پشتکار و از کتابخوانی به این درجه از نویسندگی نائل شده و نوشته هایش برای نسل کنونی و آینده گرانقدر است.

استاندار یزد گفت: خوش نامی یزدی ها با توجه به ویژگی هایی از جمله رفتار، گفتار، همکاری و نوع دوستی به دست آمده که از مکتب اسلام و آموزه های پیامبران و ائمه اطهار گرفته شده است.

در ادامه، سیدعلی میرنژاد شهردار حمیدیا با تاکید بر اهمیت انجام فعالیتهای فرهنگی به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی  اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر حمیدیا توجه ویژه ای به این موضوع دارد و علاوه بر اختصاص نیم درصد بودجه شهرداری، مصوبه های خوبی در این زمینه از جمله حمایت از هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی داشتند.

لازم به ذکر است؛ آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر حمیدیا در مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) برگزار شد و از برگزیدگان ملی و استانی این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.