مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشروعیت سیاسی منهای مشروعیت الهی، طاغوت است و پذیرش این حکومت، کفر است.

امام رضا(ع) مبانی سیاسی و دینی را به هم پیوند زدند/ مشروعیت سیاسی بدون مشروعیت الهی، طاغوت است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت علی بن موسی‌الرضا (ع)، اظهار کرد: عظمت وجود مقدس امام هشتم در ابعاد مختلف قابل تبیین است اما آنچه رسول اکرم(ص) برای امام رضا(ع) قائل شده‌اند بیانگر یک ویژگی منحصربه‌فرد در ایشان است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) دو نفر را «بضعه» نامیدند که عبارت‌اند از حضرت فاطمه(س) و امام هشتم(ع)؛ بضعه به معنی سرمایه است و اعضای حیاتی انسان به این دلیل، بضعه نامیده می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: علت اینکه حضرت زهرا(س) بضعه نامیده شد نقش‌آفرینی ایشان در تداوم امامت و جلوگیری از به وجود آمدن انحراف از رهبری الهی در دوران پس از وفات رسول اکرم(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان خلافت مأمون برنامه این بود که امامت برای همیشه براندازی شود که وجود مبارک حضرت امام رضا(ع) مانع این امر شدند.

آیت الله علم الهدی 

گفت: سیره‌ سیاسی امام رضا(ع) یک منبع آموزش سیاسی کامل برای ما است، چراکه دوران ایشان، زمان فتنه بود.

وی افزود: خلفای عباسی پس از شهادت امام موسی‌بن جعفر(ع)  و مشاهده جمعیت ۱ و نیم میلیون نفری در تشییع پیکر ایشان، دیدند، در زمینه برخورد فیزیکی و میدان نظامی، امامت توسعه یافت و بنابراین وارد فاز فتنه و خدعه شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مأمون می‌خواست با شگردهای سیاسی امامت را براندازی کند همان گونه که استکبار در حال حاضر در صدد نفوذ سیاسی و فرهنگی برای براندازی ایران است، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم امام رضا(ع)، متصل کردن مبانی سیاست به مبانی دینی و مبارزه با سکولاریسم و جدایی دین از سیاست بود.

آیت الله علم الهدی ضمن نفی سکولاریسم، گفت: متاسفانه برخی جریانات در عرصه سیاسی انواع اقدامات غیردینی و غیراخلاقی را انجام می‌دهند و می‌گویند این رفتارها اقتضای فضای سیاسی است و منافاتی با دینداری ندارد.

وی، حدیث سلسله‌الذهب را نشان‌دهنده پیوند دیانت و سیاست از منظر اسلام برشمرد و متذکر شد: امام رضا(ع) در دیدار با مردم نیشابور حدیث سلسله الذهب را فرمودند که در این روایت مبانی دینی به مبانی سیاسی متصل کردند، بدین ترتیب که پس از بیان اینکه توحید، حصن خداوند است، خاطرنشان کردند که پذیرش ولایت حاکم الهی نیز از شروط وارد شدن به این دژ مستحکم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دوران غیبت ولی فقیه نائب امام معصوم است، تاکید کرد: شرط توحید ما این است که سرنوشت سیاسی خود را به دست نائب حضرت حجت(ع) بسپاریم و از ولی فقیه تبعیت کنیم.

آیت الله علم الهدی ضمن اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: مشروعیت سیاسی منهای مشروعیت الهی، طاغوت بوده و پذیرش این حکومت، کفر است و بنابراین مقام معظم رهبری در مراسم دیروز فرمودند من رای ملت را تنفیذ و شما را به ریاست جمهوری منصوب"می‌کنم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.