خرم آباد-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان این‌که ساماندهی گلزار شهدا علاوه‌بر ارزش نهادن به مقام شهدا موجب رشد و تعالی فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود، اظهارکرد: یکی‌از مواردی که فرهنگ شهادت را زنده می‌کند برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح تمام روستاهاست.

یادواره‌های شهدا در سطح روستاهای لرستان برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اصلانی ظهر شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان لرستان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: ساماندهی گلزار شهدا حداقل حقی است که شهدا بر گردن ما دارند.

وی عنوان کرد: ساماندهی گلزار شهدا علاوه‌بر ارزش نهادن به مقام شهدا موجب رشد و تعالی فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود. اصلانی عنوان کرد: وقتی این نسل جوان و امروزی ما ببینند که ما برای مزار شهدا ارزش قائل هستیم به این نکته پی می‌برند که اهمیت به مقام شهدا به‌خاطر مرام، مسلک و راه شهیدان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان این‌که توجه به مزار شهدا باعث افزایش فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود، افزود: برخی‌از شهدای ما در جبهه چندین ساعت در هوای گرم با پیکر خونین ماندند و سپس شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: زمانی‌که پدر و مادر شهدا سر قبر شهیدشان می‌روند و می‌بینند که مزار شهیدشان ساماندهی شده است خوشحال می‌شوند. اصلانی تصریح کرد: با شهردارانی که در ساماندهی گلزار شهدا همکاری نکنند برخورد می‌شود لذا نیاز است شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تا دو ماه آینده ساماندهی گلزار شهدا را تحویل بگیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اجرای فضای سبز در گلزار شهدا، عنوان کرد: گونه‌های درختی که در گلزار شهدا کاشته می‌شود باید با مشاوره کارشناسان فضای سبز انجام شود.

وی با بیان این‌که کاستی‌های نگهبانان گلزار شهدا بررسی خواهد شد، عنوان کرد: امتناع از پارک وسایل نقلیه در جوار قبور شهدا باید انجام شود، این در حالی‌است که فرمانداری ها در زمینه ساماندهی گلزار شهدا برنامه‌های امسال خود را ارائه دهند.

اصلانی افزود: یکی‌از مواردی که فرهنگ شهادت را زنده می‌کند برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح تمام روستاهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.