وزرای خارجه آسه آن در پنجاهمین نشست خود در مانیل با صدور بیانیه ای خواستار پایان یافتن فعالیتهای موشکی و نابودی تسلیحات هسته ای کره شمالی شدند.

«آ سه آن» خواستار توقف فعالیتهای موشکی و هسته ای پیونگ یانگ شد

به گزارش قدس آنلاین، وزرای خارجه انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آ سه آن) با انتشار بیانیه ای نسبت به اقدامات اخیر کره شمالی ابراز نگرانی کردند و از این کشور خواستند تا بر اساس قطعنامه های صادر شده از سوی سازمان ملل به سمت عاری شدن از تسلیحات هسته ای شدن گام بردارد.

وزرای خارجه «آ سه آن» در جریان پنجاهمین نشست خود که از تاریخ ۲ تا ۸ آگوست در مانیل، پایتخت فیلیپین در حال برگزاری است، توقف فعالیت های موشکی کره شمالی را منتهی به ایجاد صلح، امنیت و ثبات در منطقه و جهان دانستند و در بیانیه خود آورده اند: ماصراحتا نگرانی خود را در خصوص تنش ها در شبه جزیره کره شامل آزمایش اخیر موشک های قاره پیمای بالستیک کره شمالی که در تاریخ ۴ و ۲۸ جولای و همچنین آزمایش موشکی قبلی این کشور و دو آزمایش هسته ای (موشکی) که در سال ۲۰۱۶ انجام شد را اعلام می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: در همین راستا، ما قویا از کره شمالی می خواهیم تا فورا نسبت به تبعیت از قطعنامه های شورای امنیت در خصوص موضوعات مربوط (به مساله هسته ای این کشور) اقدام نماید.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.