رشت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۷۴ درصد مرگ‌ها ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است گفت: مهمترین راه پیشگیری از این بیماریها تغییر سبک زندگی و افزایش فعالیتهای فیزیکی بدن می باشد.

بسیاری از بیماری ها با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شاهرخ یوسف‌زاده چابک صبح یکشنبه در دومین  آیین «جشنواره غذای سالم» در رشت اظهار کرد: در جوامع امروزی بیماری های غیرواگیر مهم‌ترین علت مرگ و میر در جوامع امروز بشمار می رود.

وی ۷۴ درصد علت مرگ‌ها را ناشی از بیماری‌های غیرواگیر دانست و افزود: مهمترین راه پیشگیری از این بیماریها  تغییر سبک زندگی و افزایش فعالیتهای فیزیکی بدن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: اگر از مواد غذایی به‌طور صحیح و به اندازه مناسب استفاده شود بسیاری از بیماری‌ از جمله بیماریهای سرطانزا قابل پیشگیری است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه رواج مصرف غذای سالم یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است گفت: با برپایی جشنواره غذای سالم در این زمینه گام‌های موثری برداشته شده و می‌توان از شیوع چاقی وبسیاری از موارد زمینه سازبیماری در جامعه پیشگیری کرد.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه آش یک غذای کامل محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: استفاده از انواع آش‌ها در رژیم غذایی خانواده‌ها مفید است و این جشنواره با معرفی انواع آش‌ها می‌تواند الگوی مناسبی برای رژیم غذایی مردم واقع شود.

دومین جشنواره غذای سالم با محوریت پخت انواع آش‌های ایرانی با شرکت ۲۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان وحضور اصحاب رسانه در رشت برگزار شد و با داوری کارشناس تغذیه از برگزیدگان شرکت در مسابقه و سه نفر از خبرنگاران حاضر به قید قرعه تجلیل شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.