مشهد-از شروع آیین افتتاحیه طرح «زائران مهر» تا پایان دهه کرامت رضوی، بیش از ۱۱۰۰ دانش‌آموز زیارت اولی و نخبه کشور به مشهد مقدس اعزام شدند.

تشرف ۱۱۰۰ دانش‌آموز زیارت اولی در طرح «زائران مهر»

به گزارش قدس آنلاین، اردوی زیارتی-سیاحتی دانش‌آموزان سراسر کشور «زائران مهر» از جمله طرح‌هایی است که به همت بنیاد فرهنگی رضوی و با هدف شناخت و معرفت‌افزایی دانش‌آموزان، ایجاد شبکه ارتباطی دانش‌آموزان رضوی و نخبه‌پروری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد دینی و ولایت‌مدارانه انجام می‌شود.
این طرح از ۲۵ تیر ماه سال جاری ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم، آغاز شده و تا کنون‌۶۰۰ دانش‌آموز پسر و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر در آن حضور یافته‌اند و قرار است تا پایان اسفند ماه پذیرای ۳۲۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر باشد.
در این اردوی ۳ روزه علاوه بر بهره‌مندی دانش‌آموزان از برنامه‌های ویژه فرهنگی، تربیتی و زیارتی و بازدید از فضاهای تفریحی شهر مشهد، از موزه، کتابخانه، استخر، امکانات تفریحی و اردوگاه‌های تربیتی آستان قدس رضوی نیز بهره‌مند می‌شوند.
چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، هرمزگان، فارس، یزد، خوزستان، خراسان جنوبی و تهران استان‌هایی هستند که تا کنون در این طرح شرکت کرده‌اند.
در این طرح علاوه بر مجموعه آستان قدس رضوی و به‌ویژه معاونت امداد و مستضعفین آستان قدس رضوی، آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز نیز مشارکت و همکاری داشته است.
گفتنی است؛ فعالیت ۱۰۰ خادم‌یار رضوی دختر و پسر در سه شیفت ۸ ساعته و انجام دادن مسئولیت‌هایی از جمله نظافت مدارس، توزیع غذا، راهنمایی و... از نکات قابل توجه این طرح به شمار می‌آید.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.