یزد- رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد گفت: در پرونده های وارده به محاکم بدوی در سطح استان، ۶۱درصد از پرونده های وارده و ۶۲درصد از پرونده های مختومه مربوط به محاکم بدوی مرکز استان است

۶۱ درصد پرونده های وارده به دادگستری، مربوط به مرکز استان است

  به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی دهشیری  اظهار داشت: پرونده های وارده به محاکم بدوی دادگستری شهرستان یزد در سه ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به سه ماه سال ۹۵ بیش از ۵ و پنج دهم درصد رشد داشته و پرونده های مختومه نیز ۷ و هفت دهم درصد افزایش یافته اند.
وی گفت: با وجود افزایش تعداد پرونده های ورودی در حوزه قضایی یزد، تعداد پرونده های خروجی نیز افزایش بسیار خوبی داشته است که این امر حکایت از عملکرد بسیار مطلوب کارکنان خدوم و ساعی این حوزه قضایی دارد.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد از کاهش زمان رسیدگی در محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان یزد خبر داد و گفت: علیرغم افزایش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی، کمبود کادرقضایی و اداری، با مدیریت و تلاش انجام شده به طور متوسط کاهش ۳۶ روزه زمان رسیدگی در تمام شعب تحقق یافت.
وی در تبیین برخی دلایل این توفیق و بهبود و ارتقاء کیفیت خدمات قضایی به حمایت و هدایت رئیس کل دادگستری استان، دلسوزی وجدان کارکارکنان، بازرسی نوبه ای از دفاتر شعب و تقویت نظارت سیستمی اشاره کرد و بیان داشت: با لحاظ مسیر شغلی برای کارمندان و اشرافیت بر عملکرد دفاتر شعب، ارتقاء و جابجایی کارمندان اداری بر اساس شایسته سالاری و با هدف افزایش راندمان و بازدهی کار، بررسی آمار و عملکرد مجموعه به طور مستمر و راه اندازی نظام پیشنهادات و انتقادات از دیگر برنامه هایی بوده است که در ارتقاء کمی و کیفی سطح خدمات قضایی در شهرستان یزد تأثیر به سزایی داشته است.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان یزد، ارسال درخواستهای تغییر جنسیت به پزشکی قانونی و ثبت و ارجاع به شعب خانواده پس از وصول نظر پزشکی قانونی را از جمله خلاقیت هایی در انجام برخی امور برای کاهش زمان رسیدگی دانست و تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه قضایی، بر کسب رضایت خدا و کرامت ارباب رجوع است و دراین راستا از هیچ تلاشی فروگذار نیست.
وی خدمت در دستگاه قضایی را در عین شیرینی بسیار سخت ذکر کرد و اظهار داشت: شیرینی کار دستگاه قضایی از آنجا نشأت می گیرد که عدالتی محقق و حقی به حق دار می رسد و سختی آن تشخیص و شناخت حق و اجرای عدالت است که کار بسیار دشوار، حساس و طاقت فرسا است.
دهشیری خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از قضاوت و اتخاد تصمیم در دستگاه قضایی بر اساس مدارک و مستندات تقدیمی است که مبنای صدور رأی قرار می گیرد و اگر حتی کسی در دادگستری دارای حقی باشد اما دلیل و مدرک برای اثبات ادعای خود نداشته باشد شاید به عدالت مورد انتظار خود نرسد که این موضوع شاید به نارضایتی از دستگاه قضایی منجر گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.