بجستان- مسئول کمیته امدادبجستان گفت: برای ایجاد کار آفرینی و اشتغال و کمک به مددجویان شهرستان اگر کسی مددجویی را به کار بگیرد تا ۱۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه می دهیم یا حق بیمه یکساله مددجو را پرداخت می کنیم.

مددجویان را به خدمت بگیرید

به گزارش قدس انلاین، مسئول کمیته امداد بجستان در جمع خبر نگاران شهرستان گفت: در حالی که دشمن معیشت مردم را نشانه گرفته خبر نگاران با اعتماد سازی و کمک به سربازان مردم در کمیته امداد در بحث فقر زدایی را که آرزوی حضرت امام بود کمک می کنند تا ریشه کن کنیم.

وی گفت: در بحث فقر زدایی کمیته امداد قدم های خوبی برداشته و در بجستان۱۵۰۰ نفر تحت پوشش این نهاد می باشند و بر اساس برنامه های دولت در تلاش هستیم ۱۰ درصدمددجویان را توانمند کنیم که این خود قدم بزرگی درکمک به مددجویان می باشد.

مسئول کمیته امداد بجستان گفت: در حوزه فرهنگی رسیدگی به خانواده ها و بحث آموزش آنان اگر حل شود مسائل معیشتی و اقتصادیشان حل خواهد شد و در تلاش هستیم به کمک مشاوران فرهنگ تلاش و کوشش و آموزشهای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی داده می شود و در سال گذشته بیش از ۲۰۰ نفر از مددجویان مشاوره شده و هفته ای یک روز با قرار دادی که با وکلای شهرستان بسته ایم خدمات مشاوره ای و حقوقی به آنان ارائه می شود.

وی در ادامه از طرحهای دیگر این نهاد از جمله طرح فلاح و تلاش برای توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش آمیزه های دینی به کمک روحانیون خبر داده و اظهار داشت:همه اینها به کمک مردم شهرستان در اقصی نقاط ایران که با ما در ارتباط هستند انجام می شود و لذا باید اعلام کنم که ماهیانه ۱۶ میلیون تومان کمک از صتدوقهای شهرستان جمع آوری می شود ودر شب ماه عسل که در ماه مبارک رمضان برگزار شد ۱۳۰ حامی جذب شده اند و از اول امسال کمک معیشت این خانواده ها ۵/۲ برابر شده که این خود شامل یارانه و مستمری مددجویان می باشد.

حسینی در بحث تغذیه گفت: برای کودکا ن زیر ۶ سال که مشکل تغذیه دارند و معرفی می شوند ۷۵ هزار تومان ماهیانه داده می شود که در حال حاظر ۲۰۰ کودک داریم و ۱۵ میلیون تومان برای سوء تغذیه هزینه می کنیم.

وی در بحث مسکن گفت: تحول خوبی ایجاد شده و خدمات جالبی به آنان ارائه می شود و لذا به همین منظور ۱۵ تا ۱۶ میلیون برای مقاوم سازی و ۱۸ میلیون وام داده می شود که این با کمک خیرین و مقداری هم از صدقات می باشد.

مدیر کمیته امداد بجستان با بیان اینکه اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های ما می باشد گفت: یکی از کارهای موفق در شهرستان تولید فرش می باشد که در حال حاظر ۱۶۰ دار قالی فعال داریم که قالیهای ۴۰ تا ۹۰ متری در حال بافت است که در سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان در آمد این خانواده ها بوده و همه اینها با پشتیبانی مردم و همکاری خبر نگاران محقق شده.

وی در پایان گفت: انتقاد و پیشنهاد موجبات پیشرفت و تلاش بیشتر ما را فراهم می کند و دست تمامی کسانی که با ما همراهی کنند می بوسیم و هر کس مددجویی را به کار بگیرد تا ۱۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه به او می دهیم و یا حق بیمه یکساله مددجو را پرداخت می کنیم که این کمکی برای تشویق همکاری با این نهادجهت کار آفرینان شهرستان  می باشد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.