زاهدان- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: قرار است مسیرهای ورود آب به تالاب بین‌المللی هامون جهت لایروبی توسط فرمانداران منطقه سیستان به کمیته شهرستانی احیای تالاب ارائه شود و روند لایروبی آغاز شود.

مسیرهای ورود آب به تالاب بین‌المللی هامون لایروبی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نیره پورملائی اظهار داشت: کارگروه شهرستانی احیای تالاب بین‌المللی هامون با حضور فرمانداران و مسئولان منطقه سیستان، بنده و کارشناسان  محیط زیست استان و همچنین ذی‌نفعان تالاب در محل فرمانداری نیمروز برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: جلسه کارگروه احیای تالاب هامون پس از انجام بازدید میدانی از مسیرها و بستر تالاب هامون برگزار شد که در این جلسه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مردم محلی و پیشنهادات فرماندران در مورد لزوم هدایت، حفظ و نگهداشت آب در تالاب هامون مطرح و بررسی شد.

وی بیان کرد: در کارگروه احیای تالاب هامون موارد متعددی برای طرح در کارگروه استانی احیای تالاب مطرح شد که پس از جمع‌بندی و کارشناسی مصوب شد مسیرهای ورود آب به تالاب هامون توسط فرمانداران منطقه سیستان جهت لایروبی به کمیته شهرستانی تالاب ارائه شود و بلافاصله روند لایروبی آغاز شود.

پورملائی ادامه داد: همچنین مصوب شد هرگونه فعالیت در ابعاد مختلف در تالاب پس از تصویب در کارگروه احیای تالاب مورد اجرا قرار گیرد و سهمیه دوم حق‌آبه زیست محیطی تالاب از طریق امور آب منطقه‌ای استان با توجه به شرایط تالاب و لزوم حفظ کارکردهای آن اخذ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مقرر شد زمان، چگونگی و مسیر رهاسازی نوبت دوم حق‌آبه زیست محیطی تالاب هامون از محل چاه نیمه‌ها با تصویب کارگروه استانی احیای تالاب مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این در تیرماه امسال تفاهم‌نامه مشترک حفاظت و مدیریت پایدار تالاب در راستای اجرای برنامه مدیریت زیست بومی تالاب بین‌المللی هامون با حضور مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، فرمانداران منطقه سیستان، اعضای کارگروه و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط امضاء و مبادله شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.