سنندج- معاون بعبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: خوشبختانه ۹۰ درصد از محصولات تولیدی کشاورزی استان کردستان سالم هستند.

۹۰ درصد محصولات کشاورزی تولیدی کردستان سالم هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمدفرید سپری اظهار داشت: خوشبختانه ۹۰ درصد محصولات تولیدی استان کردستان سالم هستند که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی گفت: سالم‌بودن ۹۰ درصدی این نوید را می‌دهد که محصولات تولیدی استان سالم و در برخی محصولات مانند انگور، گردو، توت فرنگی، توت سفید و سایر موارد دیگر ارگانیک است.

معاون بعبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: در طول سال گذشته در همین راستا گواهی استاندارد محصول سالم برای دو واحد تولید سیب‌زمینی و قارچ خوراکی کسب کردیم که این دو واحد در شهرستان دهگلان فعالیت دارند.

وی به نظارت بر صادرات و واردات محصولات کشاورزی در طول سال گذشته اشاره کرد و گفت: در همین راستا نطارت بر صادرات و واردات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۲۵۸ هزار و ۳۴۶ تن انجام شده و برای نظارت بر ترانزیت محصولات کشاورزی نیز به میزان ۳۸ هزار و ۴۶۵ تن در مدت ذکر شده انجام شده است.

راه‌اندازی سامانه اینترنتی مانیتورینگ سموم کشاورزی در استان

سپری از راه‌اندازی سامانه اینترنتی مانیتورینگ سموم کشاورزی در استان خبر داد و افزود: برای افزایش نظارت بر فروشگاه‌های توزیع سموم، این سامانه اینترنتی مواردی از جمله ثبت اطلاعات خرید و فروش سموم، جلوگیری از عرضه سموم تا قاچاق و تقلبی به‌ویژه سموم پر خطر را رصد می ‌کند.

وی اظهار کرد: افزایش ۵۶ مورد مراکز ارائه خدمات گیاه پزشکی شامل فروشگاه‌های مجاز سموم، ۱۷ مورد پلی کلینیک‌های گیاه پزشکی و ۴ مورد کلینیک گیاه پزشکی از جمله اقداماتی بوده که در سطح استان در سال گذشته انجام شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.