ساخت زائرسرای گلستانی‌ها در مشهد مقدس با حضور تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان گلستان آغاز شد.

ساخت زائرسرای گلستانی‌ها در مشهد مقدس آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در مراسم کلنگ‌زنی زائرسرای گلستانی‌ها در مشهد مقدس اظهار داشت: در روایات اهل تشیع و تسنن زیارت امام رضا(ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار است، حتی از زیارت امام حسین (ع) گاها آمده که ثواب آن بیشتر است.

وی با بیان این که عده‌ای از مردم کشورمان توان مالی برای زیارت این امام همام را ندارند، افزود: شرایط فعلی برخی افراد سبب شد تا زائرسرایی برای افراد کم برخوردار ساخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با اشاره به این که احداث زائرسرا خواسته مقام معظم رهبری بوده، افزود: مقام معظم رهبری این خواسته را داشتند که برای استان‌ها زائرسرا ساخته شود تا مردمی که فاقد توان مالی هستند آسان‌تر موفق به زیارت حضرت رضا(ع) شوند.

امام جمعه گرگان با اشاره به این روایت از رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه "هیچ غصه‌داری نیست که به زیارت امام رضا (ع)بیایند مگر اینکه امام غصه‌اش را برطرف کند"، اظهار کرد: برای تسهیل در رفت و آمد افراد کم توان، ساخت زائرسرا برای همه استان ها در دستور کار قرار گرفت.

وی به علاقمندی اهل تسنن و به خصوص مردم ترکمن در استان گلستان برای زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است تا زائرسرا به گونه ای ساخته شود که مورد استفاده اهل تسنن هم قرار گیرد.

آیت الله نورمفیدی خاطر نشان کرد: اهل سنت گلستان به امام رضا (ع) بسیار علاقمند هستند از این رو یکی از برنامه‌هایشان پس از ازدواج سفر به مشهد و زیارت امام رضا (ع) است.

وی با تاکید بر این نکته که زائرسرا به شکلی ساخته شود که برادران شیعه و اهل سنت از آن بهره مند شوند، افزود: این اقدام فایده جهانی دارد زیرا تا دنیا می‌بیند که اهل سنت ما به اهل بیت (ع)علاقمند هستند بنابراین اهل بیت (ع) می‌تواند محور وحدت امت اسلامی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان یکی از اهداف مهم دشمنان اسلام را اختلاف بین امت اسلامی دانست و تصریح کرد: قرار گرفتن اهل تسنن و تشیع در مقتابل هم، ایجاد خصومت، کینه، جنگ و خونریزی از اهداف دشمنان اسلام است.

وی خواستار مدیریت زائرسراها توسط گلستانی‌ها شد و گفت: با توجه به اینکه قرار است زائرسرا وقف باشد بهتر است مدیریت را به استان واگذار کنند؛ این‌گونه نباشد که وقف برای مدیریت استان‌ها محدودیت ایجاد کند.

همچنین عابدی ، مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا (ع) درباره وقف زائرسرا و محدودیت‌های آن، گفت: وقف‌نامه‌ای که تنظیم می‌شود سند آن به نام بنیاد زائر استان ثبت می‌شود  و مدیریت از صفر تا 100 با خود استان است و هیچ دخالتی را بنیاد زائر مرکزی ندارند؛ وقف فقط به این خاطر است که در آینده مسیر تغییر نکند بر همین اساس بنیاد زائر مرکزی تنها نظارت دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: زائرسراهای ارزان قیمت برای زائران کم درآمد استان‌های مختلف در مشهد با مشارکت خیران و نظارت این بنیاد ساخته می‌شود.

سید حسین عابدی افزود: در این راستای تاکنون مقدمات اجرای عملیات اجرایی 28 زائرسرا برای 28 استان کشور در مشهد فراهم شده و 3 زائرسرا نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: زائرسرای ارزان قیمت استان گلستان در زمینی به مساحت 700 متر مربع با زیربنای 4 هزار مترمربع در 9 طبقه و با گنجایش 280 نفر ساخته می‌شود.

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا (ع) گفت: برآورد هزینه ساخت این زائرسرا بدون در نظر گرفتن تجهیزات آن، 60 میلیارد ریال است و براساس قراردادی که با پیمانکار منعقد شده، ساخت آن حداکثر در 30 ماه به پایان می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.