قدس آنلاین: اقای نعمت زاده فردی عملگرا یا به قول قدیمی ها آچار به دست است اما متاسفانه در خصوص اعمال سیاست گذاریهای تولید و تجارت عملکرد قابل قبولی ارائه نداد. معمولا افراد عملگرا مقبولیت بیشتری در حوزه تولید و صنعت دارند اما آقای نعمت زاده موفقیت قابل قبولی کسب نکرد. متاسفانه ما نیروی انسانی چند بعدی تربیت نکرده ایم از این رو در انتخاب وزرا باید به میانگین عملکرد آنها رای بدهیم از این نظر بنده آقای شریعتمداری را در حال حاضر رد نمی کنم اما لازم است به این موضوع توجه کنند که برای پیشبرد اهداف برنامه هایشان باید از عوامل و نیروی انسانی استفاده کنند که به تولید و صنعت کشور بها می دهند.

نعمت زاده اگر چه عملگرا بود اما در  اعمال سیاست گذاریهای تولید و تجارت عملکرد قابل قبولی نداشت

اختصاصی قدس انلاین- رضا پدیدار، فعال اقتصادی و رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به این موضوع که امیدوارم  آشنا بودن آقای شریعتمداری با امر فرآیند تجارت به کارتولید هم  بیاید به خبرنگار قدس آنلاین گفت: اظهار نظر برخی از کارشناسان مبنی براینکه ورود آقای شریعتمداری به وزارت صنعت برابر با تعطیلی کارخانه ها و افزایش واردات است به نظر بنده تند و بسیار صریح است! بنده معتقدم شخصی مانند آقای شریعتمداری با توجه به اینکه با فرآیند تجارت و مبادلات آشنا هستند می توانند در امر افزایش تولید هم موثر باشند چرا که تولید جدای از تجارت نیست.

وی دراین خصوص خاطرنشان کرد: مدیرانی که در امر تولید هستند می دانند که بخشی از تولید برای صادرات انجام می شود بنابراین باید با امر انبارداری؛ خرید؛ فروش؛ تعرفه، قیمت تمام شده، بسته بندی و فرآیندهای دیگر تولید آشنا باشند چرا که تمامی موارد یاد شده بخشی از فرآیند تولید به شمار می رود. پدیدار تصریح کرد: بنابراین نمی توانیم تولید و تجارت را منفک از هم قلمداد کنیم. اینکه کشورهای پیشرفته وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت را با هم ادغام کرده اند به دلیل عدم جدا بودن این دو از هم است بنابراین تجمیع وزارتخانه های یاد شده درایران نیز الگویی برگرفته از مدل های خارجی است چرا که آنها معتقدند تجارت وتولید در یک مسیر قرار دارند لذا دراین وضعیت می توان به نتیجه بهتری رسید.

این فعال اقتصادی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ تفکر در کشور خاطر نشان کرد:  هر چند ادغام وزارتخانه ها در فرهنگ ایران به دلیل اینکه لایه های مدیریتی از هم منفک هستند به نتایج خوبی نرسیده است اما کسانی که معتقدند آقای شریعتمداری نمی تواند تولید کننده خوبی باشد اشاره درستی به این موضوع نداشته اند چرا که ما می خواهیم جدا از موضوع تولید،  تفکر و فرآیند تولید و صنعت وتجارت را با هم  در کشور به روزهای خوب خود برسانیم.

پدیدار اجرایی شدن برنامه ها را شرط موفقیت وزرا عنوان کرده و افزود: بنده با توجه به برنامه های ارائه شده از سوی آقای شریعتمداری معتقدم قاعدتا در مسیر تکمیلی باید به برنامه ها توجه داشت چرا که آنچه ایشان ارائه داده اند در مسیر و فرآیند صنعت، تولید و تجارت قرار دارد و امیدوار به اجرای صحیح آن هستم.

 رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید بر استفاده صحیح از نیروی انسانی توانا در وزارتخانه ها بخصوص صنعت ومعدن به قدس آنلاین گفت: آقای نعمت زاده فردی عملگرا یا به قول قدیمی ها آچار به دست است  اما متاسفانه در خصوص اعمال سیاست گذاریهای تولید و تجارت عملکرد قابل قبولی ارائه نداد. معمولا افراد عملگرا مقبولیت بیشتری در حوزه تولید و صنعت دارند اما آقای نعمت زاده موفقیت قابل قبولی کسب نکرد. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: متاسفانه ما نیروی انسانی چند بعدی تربیت نکرده ایم از این رو در انتخاب وزرا باید به میانگین عملکرد آنها رای دهیم از این نظر بنده آقای شریعتمداری را در حال حاضر رد نمی کنم اما لازم است به این موضوع توجه کنند که برای پیشبرد اهداف و برنامه هایشان باید از عوامل و نیروی انسانیکه به تولید و صنعت کشور بها می دهند استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.