پر واضح است مدیری که روحیه کار در بخش بازرگانی را دارد هیچ گاه درک درستی از مسائل تولید نمی تواند داشته باشد هر چند اگر این موضوع در کشورهای توسعه یافته حل شده است و بخش بازرگانی وصنعت توامان با هم فعالیت می کنند. کشورهای توسعه یافته به لحاظ فرهنگی به لحاظ اجرایی و تئوری به نقطه ای رسیدند که باید تولید داخلی تقویت شود چرا که مدیران آنها همزمان از قابلیت صادرات و ساماندهی به تولید کشور برخوردارند.

 شریعتمداری توان هدایت  تولید و صنعت کشور را ندارد/ عملکرد جزیره ای و ناهماهنگ دولت یازدهم ادامه یابد نمی توان به آینده اقتصاد ایران امیدوار بود

اختصاصی قدس آنلاین- امیر رضا واعظ آشتیانی معاون وزیر اسبق صنعت و معدن در واکنش به معرفی محمد شریعتمداری به عنوان گزینه تصدی وزارت صنعت و معدن به قدس آنلاین گفت: قطعا عدم تجربه وی در امر صنعت و تولید به ضرر کشور است. وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه آقای شریعتمداری در گذشته صرفا در عرصه مدیریت تجارت و بازرگانی تجربیاتی داشته به تنهایی قادر به هدایت سکان  تولید و صنعت کشور نیست واین مسئولیت برای وی سنگین و کار بسیار بزرگی است که شاید نتواند آن را به سر منزل مقصود برساند.

عضو اسبق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه آقای شریعتمداری درک درستی از تولید و صنعت ندارد خاطر نشان کرد: به نظر می رسد ایشان نتوانند به تنهایی  مسائل تولید و صنعت کشور را حل و سهم صنعت و تولید را در تولید ناخالص داخلی کشور افزایش دهند مگر اینکه تیم اقتصادی دولت دوازدهم به شدت قدرتمند باشد. این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: پر واضح است مدیری که روحیه کار در بخش بازرگانی را دارد هیچ گاه نمی تواند درک درستی از مسائل تولیدی  داشته باشد هر چنداین موضوع در کشورهای توسعه یافته حل شده و بخش بازرگانی وصنعت توامان با هم فعالیت می کنند.

معاون وزیر اسبق صنعت و معدن در توضیح این موضوع بیان داشت: کشورهای توسعه یافته به لحاظ فرهنگی، اجرایی و تئوری به نقطه ای رسیده اند که باور دارند باید تولید داخلی تقویت شود چرا که مدیران آنها همزمان از قابلیت صادرات و ساماندهی به تولید کشور برخوردارند. اما ما هنوز درایران به این مرحله نرسیده ایم که تولید مکمل تجارت است  لذا این دو هنوز در ایران امروز ما، تفکیک شده است. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: یقینا اگر دولت دوازدهم همانند تیم اقتصادی دولت یازدهم جزیره ای و ناهماهنگ عمل کند نمی توان به آینده اقتصاد کشور امیدوار بود هر چند که بنده برای ایشان وهمه وزرای دولت دوازدهم آرزوی موفقیت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.