رشت- مدیرکل کمیته امداد گیلان در نشست شورای زکات کمیته امداد گیلان که با حضور اعضای این شورا در بیت نماینده ولی فقیه درگیلان و امام جمعه رشت برگزار شد ، بخشی از عملکرد یکساله این نهاد دربخش زکات را تشریح کرد .

شش میلیارد تومان زکات توسط گیلانیان در سال گذشته پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کمیته امداد امام خمینی گیلان، علیرضا محمدی؛ مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با قدردانی از هدایت های  نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در ترویج هر چه بهتر فرهنگ زکات ، گفت : جمع آوری قریب ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی و ۱ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطره درسال گذشته نشان می دهد که گیلانیان آمادگی پرداخت زکات را دارند و باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات فرهنگی و  معیشتی نیازمندان استفاده کرد .

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر اجماع و تلاش خوبی دربین اعضای شورای زکات استان دیده شده است ، افزود :  اعضای شورای زکات در استان و شوراها و عاملین زکات شهرستان ها  ظرفیت های فراونی برای گسترش این سنت نیکوی اسلامی دارند و کمیته امداد هم به عنوان دبیرخانه زکات  مسئولیت هماهنگی و ارتباطات بین ستادهای شهرستانها و بخشها را برعهده دارد .

محمدی همچنین با قدردانی از پرداخت ۶ میلیارد تومان زکات توسط مردم گیلان در سال گذشته گفت : تمام این مبالغ صرف امور فقرا و نیازمندان استان شده است .

مدیرکل کمیته امداد گیلان افزود : زکات جمع آوری شده در هرمنطقه و محل به  وسیله عاملین زکات  و معتمدین محل صرف امور  نیازمندان شناسایی شده در همان منطقه و محل  می شود..

آیت الله زین العابدین قربانی ، نماینده ولی فقیه درگیلان  و امام جمعه رشت نیز ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه اعضاء شورای زکات به ویژه  کمیته امداد در تبلیغ ،ترویج و جمع آوری زکات ، گفت : سه چیز در حکومت اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است ، امر به معروف و نهی از منکر ، اقامه نماز و پرداخت زکات که هر سه مورد بارها در قرآن کریم تاکید شده است.

وی به آثار و برکات اقامه نماز و پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و افزود : این دو فریضه مهم در دین مبین اسلام در کنار هم آمده اند زیرا نماز باعث خودسازی انسان و پرداخت زکات نیز برای برقراری عدالت اجتماعی است و این دو فریضه کامل کننده هم هستند .

امام جمعه رشت یکی از راههای کاهش فقر و حل مشکلات نیازمندان در جامعه را پرداخت زکات عنوان کرد و گفت : همه به ویژه مسئولان باید تلاش کنند تا ترویج پرداخت زکات در جامعه نمود بیشتری پیدا کند.

آیت ا.. قربانی اهمیت دادن به مشکلات محرومان را از ضروریات کشور دانست و افزود: پرداخت زکات ، عامل بسیار پسندیده ای برای کمک به مستمندان است که در دین اسلام بسیار مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.