اصفهان- مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت با تاکید بر اینکه این بانک مبدع بانکداری اجتماعی در کشور است، گفت: در استان اصفهان۸۰۰ کانون قرض الحسنه وجود دارد که در مجموع ۴۰ هزار نفر عضو این کانون ها هستند.

کانون های قرض الحسنه رسالت در استان اصفهان ۴۰ هزار نفر عضو دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد حسین حسین زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به تفاوت بانک های تجاری و قرض الحسنه اشاره و تصریح کرد: بانک تجاری در واقع یک بنگاه تجاری است که برای ارایه یک نوع خدمت پولی شکل گرفته، سهامدارانی دارد که باید به آنها پول بدهد اما بانک های اجتماعی بنگاه تجاری نیستند و برای سود خلق نشده اند.

وی ادامه داد: در کشور ما نماد این بانک ها قرض الحسنه هستند که در حال حاضر دو بانک قرض الحسنه در ایران فعال هستند و بانک قرض الحسنه رسالت یکی از آنها است و تنها بانک قرض الحسنه خصوصی کشور به شمار می رود.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت تاکید کرد: بانک قرض الحسنه رسالت کلیه ابزارهای بانکی را در اختیار دارد و متمرکز بر قرض الحسنه است.

وی با اشاره به اینکه محور کار بانک قرض الحسنه رسالت و بانیان آن این سیستم را برای سودگیری سهامداران ایجاد نکرده اند، اظهارکرد: سقف تسهیلات پرداختی این بانک حداکثر ۳۰ میلیون تومان است و ۸۰ درصد مردم مخاطب ما هستند.

حسین زاده فرارسیدن پنجمین سالگرد تاسیس اولین بانک قرض الحسنه خصوصی کشور «بانک قرض الحسنه رسالت» را به فال نیک گرفت و اضافه کرد: از آغاز فعالیت این بانک تاکنون ۲ میلیون فقره وام قرض الحسنه با کارمزد ۲ درصد در سال در کشور ارایه شده که میانگین وام ها حدود ۱۰ میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: تمام وام های این بانک، قرض الحسنه است و هیچ وام غیر قرض الحسنه و کلان در این بانک پردخت نشده است.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: ما می خواهیم بانک شرعی ارزان و آسان باشیم.

وی با بیان اینکه بازپرداخت و ضمانت وام ها برای ما بسیار مهم است، ادامه داد: «مرأت» سامانه نمره دهی اعتباری به افراد است که از طرق آن مردم نمره دهی اعتباری می شوند.

حسین زاده خاطر نشان کرد: سال گذشته سامانه مرأت در اصفهان مورد آزمایش قرار گرفت و از سال جاری کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: هر فرد حداکثر یک بار می تواند نسبت به ارایه بهبود دهنده اعتباری خود به مرکز اعتبار سنجی اقدام کند.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به اینکه مطالبات معوق این بانک زیر ۲ درصد است، اظهارکرد: تلاش می کنیم برای ۹۸ درصد سایر، پرداخت اقساط در مسیری درست انجام شود.

وی تاکید کرد: مرکز اعتبار سنجی مرأت ملاک عمل بانک قرض الحسنه رسالت برای پرداخت تسهیلات است.

حسین زاده با اشاره به اینکه این بانک مبدع بانکداری اجتماعی در کشور است، گفت: در استان اصفهان۸۰۰ کانون قرض الحسنه در سازمان ها، محلات، روستاها و مساجد وجود دارد که در مجموع ۴۰ هزار نفر عضو این کانون ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حال کاهش خدمات دهی درون شعبه ای هستیم.

۴۰ کانون قرض الحسنه فامیلی در اصفهان فعال هستند

در ادامه این نشست خبری مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان اصفهان در سخنان مبسوطی اظهارکرد: در این استان با محوریت بانکداری اجتماعی تاکنون ۸۰۰ کانون اجتماعی تشکیل شده که اعضای این کانون ها نیاز به مراجعه فیزیکی به بانک های قرض الحسنه رسالت ندارند.

ابراهیم مسکین اعلام کرد: در استان اصفهان بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر مشتری سنتی و اعضای کانونها را داریم اما همه مردم را تشویق می کنیم که غیر حضوری از ما خدمت بگیرند.

وی افزود: برای صندوق های قرض الحسنه فامیلی هم در قالب کانون همیاری اجتماعی در فامیل، کمک به ساماندهی و ارایه وام های بهتر از نظر مبلغ و تعداد قسط می کنیم.

مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان ۴۰ کانون قرض الحسنه فامیلی فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.