خرم آباد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از وجود ۳۱۵ دشت با بیلان منفی و ممنوع در کشور خبر داد .

۳۱۵ دشت با بیلان منفی و ممنوع در کشور وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین،  مهندس رضا میرزایی در این باره اظهار کرد: در استان از ابتدای انقلاب به علت نزدیکی استان به خط مقدم، کارهای عمرانی و سدسازی تعطیل بود .
وی اضافه کرد: بعد از جنگ تحمیلی، سدسازی توسط دولت سازندگی آغاز و مطالعات آن پیگیری شد .
میرزایی با بیان اینکه از دهه هفتاد شروع سدسازی‌ها را داشتیم، افزود: در این میان بخشی از وقتمان را از دست دادیم و حال کل حجم مخازن سدهای ما ۱۳۶ میلیون مترمکعب است .
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه شبکه‌های این سدها آماده نیستند، گفت: با بحث سدسازی مخالفت کنیم ضرر کرده‌ایم و ما هنوز به آن نیاز داریم .
وی با بیان اینکه سفره‌های زیرزمینی در کل کشور پایین آمده و بعضاً خشک شده‌اند، اضافه کرد: از ۶۰۹ دشت در کشور، سال ۴۷، ۱۵ دشت ممنوع شد و حال ۳۱۵ دشت با بیلان منفی و ممنوع داریم که به علت سوء برداشت بوده است .
میرزایی خاطرنشان کرد: اعتبارات آبخیزداری در دهه ۷۰ خوب بود اما حال به اداره کل منابع طبیعی چیز زیادی برای آن اختصاص نمی‌دهند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه انجام عملیات آبخیزداری جهت تغذیه سفره‌های زیرزمینی یک ضرورت است، گفت: در صورت تأمین اعتبار به منظور تعادل‌بخشی و احیای سفره‌ها، تغذیه مصنوعی دشت‌ها اقدامات اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.