مشهد- رئیس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی گفت: سالانه بالغ بر ۱۲۰ میلیون لیوان یکبارمصرف در حرم مطهر رضوی استفاده می‎شود.

سالانه ۱۲۰ میلیون لیوان یکبار مصرف در حرم مطهر رضوی استفاده می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، محمدرضا سبزعلی اظهار کرد: تمامی ضایعات این لیوانها به صورت شبانه‌روزی جمعآوری شده و با هماهنگی انجام شده با شرکت بازیافت، بازتولید میشوند.

وی همچنین تصریح کرد: برای دسترسی و استفاده بهتر زائران و مجاوران گرامی بالغ بر ۴۰۰ شیرآبخوری که همگی دارای آبی گوارا با دمای مناسب فصل هستند در صحن و سرای حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین پیرامون آن تعبیه شده است که زائران به راحتی میتوانند در هر صحن و رواقی که هستند به آبخوریها دسترسی داشته باشند.

سبزعلی تاکید کرد: در اماکن متبرکه رضوی بالغ بر ۱۰ آبخوری سنگی بزرگ به همراه چندین آبخوری کوچک در اطراف وجود دارد که برای هر شیرآبخوری یک جالیوانی هم درنظر گرفته شده؛ همچنین ۱۵ آبسردکن در ورودیها، دوربرگردان‌ها و پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است تا زائران و مجاوران در هر نقطه از حرم مطهر رضوی از این امکان برخوردار باشند.

رئیس اداره  خدمات عمومی آستان قدس رضوی در ادامه گفت: با تاکید تولیت معزز آستان قدس رضوی و دستور معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تمامی رواقها هم به آبخوری و آبسردکن مجهز شدند و خدمتی به نام سقایت با مدیریت اداره کفشداران حرم مطهر رضوی تاسیس شد که وظیفه نگهداری و تامین این آبخوری ها را برعهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.