۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 556823

رشتخوار -مراسم معارفه حجت‌الاسلام دکتر احمد طیبی، امام‌جمعه جدید شهر رشتخوار با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی، ائمه جمعه و جماعات شهرستان و فرماندار در جلسه شورای اداری در محل فرمانداری رشتخوار برگزار شد.

 امام جمعه جدید رشتخوار معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، ظهر روز یکشنبه، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی در مراسم معارفه امام جمعه جدید رشتخوار اظهار داشت: در سطح کشور ۹۰۰امام‌جمعه فعال است که این آمار  در استان خراسان رضوی به  ۵۳امام جمعه می رسد.

حجت‌الاسلام ابراهیم معادی تصریح کرد: استان خراسان رضوی ظرفیت بر پایی ۸۰ نماز جمعه را دارا است و تا در  سال جاری تعداد پایگاه‌های نماز جمعه اضافه خواهد شد.

وی با ذکر این که تا پایان هفته جاری ۵ امام جمعه دیگر در استان خراسان رضوی معرفی می شوند خاطر نشان کرد: در حال حاضر امام جمعه های شهر بار، رشتخوار معرفی و فردا هم امام جمعه عشق آباد را معارفه می کنیم.

وی ادامه داد: هر دولتی که روی کار بیاید ائمه جمعه عضو شورای اداری هستند و وظایفی بر عهده‌ دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی تصریح کرد: حجت الاسلام طیبی سابقه امام جمعه در شهرستانهای کرمان و گلمکان را در پرونده خود دارد.

وی  با ذکر این که  امام جمعه منادی وحدت و هماهنگی و انسجام در منطقه است که این امر باید ادامه یابد اظهار کرد: امام جمعه باید دانش خود را نسبت به مسائل منطقه ای و ملی افزایش دهد تا بتواند مردم، مسئولان و نمازگزاران را در جهت درست هدایت نماید.
وی ازخدمات ۵ ساله، حجت الاسلام بهره مند امام جمعه قبل شهرستان رشتخوار تشکر کرد.

امام جمعه رشتخوار هم در این مراسم با ذکر این که نماز جمعه منتسب به رهبری و ولایت است گفت: امیدواریم در این سنگر ضمن حفظ جایگاه نماز جمعه در خدمت و پیشرفت شهرستان تلاش مضاعف کنیم.

حجت الاسلام احمد طیبی گفت: نماز جمعه در جوامع اسلامی نقش عبادی سیاسی و اهمیت اجتماعی بالایی دارد بنابراین مسئولان برای گسترش و با شکوه تر برگزار شدن این آئین عبادی باید بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: تعابیری که در قرآن کریم در زمینه تاکید بر اهمیت نماز جمعه به‌کار رفته در مورد هیچ عملی در اسلام استفاده نشده ‌و لازم است مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان‌ها زمینه شرکت گسترده مردم در نماز جمعه را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: اقامه با شکوه نماز جمعه سبب تحکیم و گسترش آموزه‌های دینی در جامعه می‌شود و اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران با برگزاری با شکوه نماز جمعه حفظ و تقویت می‌شود.

فرماندار رشتخوارنیز در ادامه این مراسم با طبیعی دانستن این آمد و رفت‌ها تأکید کرد: نماز جمعه، آئین وحدت مردم ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی است.
خالقداد عرب  ادامه داد: توجه به توسعه شهرستان و رفع محرومیت‌های  رشتخواربا تاکید بر اشتغال و اقتصاد، ادامه دارد.

وی همچنین با تبریک هفته دولت  گفت:در هفته دولت ۵۰ طرح در رشتخوار افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی از راه اندازی پارلمان زنان نیز در این شهرستان خبر داد.

شهرستان رشتخوار با ۴هزارو ۵۰۰ کیلومتر وسعت دارای سه شهر و ۶۰ روستا است که در نقاط شهری این شهرستان اقامه نماز جمعه برقرار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.