اراک- معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: بانک اطلاعات حوادث جاده‌ای کشور نیازمند به‌روزرسانی است.

بانک اطلاعات حوادث جاده‌ای کشور نیازمند به‌روزرسانی است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مخبر ظهر سه شنبه در کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی با اشاره به بحث‌های ایمنی استان مرکزی اظهار داشت: تا سال ۹۴ روند تلفات کاهشی بوده و در سال ۹۵ این روند افزایش پیدا می‌کند که این موضوع در اکثر استان‌ها وجود دارد زیرا کاهش بسیار سخت و ادامه دادن این روند سخت‌تر است.

وی افزود: بانک اطلاعات محیط جی‌ آی اس از فعالیت‌های خوبی است که در استان مرکزی انجام شده زیرا پایه و اساس هر اقدامی بانک اطلاعات است که این بانک باید هرساله به روزرسانی و کامل شود که بتوان به صورت نقطه‌ای و مقطعی روی محورها ورود پیدا کرد.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل کشور تصریح کرد: به مدت ۴ سال است که اطلاعاتی در  زمینه تصادفات در محورهای کل کشور در حال جمع آوری است که در این تحلیل‌ها نقاط ریسک بالایی بدست آمد که این نقاط در استان مرکزی در محورهای شریانی ۳ محور سلفچکان-اراک، اراک- بروجرد و آزادراه ساوه-تهران میزان تصادفات بالایی داشته‌اند و این محورها یا ۴ خطه هستند یا آزادراه که به نظر می‌اید صرفا ۴ خطه کردن نمی‌تواند در کاهش تلفات موثر باشد قاعدتا یکسری اقدامات نیاز است که به اعمال مقررات مربوط می‌شود.

مخبر بیان کرد: بیشترین تلفات در ساعات ۱۷ و ۱۸ و بیشترین تخلفات بین ساعات ۱۸و ۲۰ اتفاق می‌افتد که به نظر می‌آید این اتفاق به دلیل موضوعات مربوط به اعمال مقررات است و نیاز است بازرسی و کنترل در این ساعات بیشتر شود و همچنین در محور قدیم ساوه-همدان باید مسائل دقیق‌تر و کارشناسانه‌تر را بررسی کرد تا بتوان به نتیجه مشخص رسید.

ضرورت توجه به آمارها و تحلیل‌ها در حوادث جاده‌ای

معاون مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه کمیسیون اجرایی کشور هم در این نشست با اشاره به وضعیت استان مرکزی گفت: در بحث اعمال مقررات با توجه به زمان‌بر بودن و هزینه‌بر بودن اقدامات فیزیکی و مهندسی باید با دقت و شدت بیشتری اقدامات در محورها انجام شود.

هرمز ذاکری افزود: اعمال مقررات در محورهای مورد بررسی  مدیریت سرعت وکنترل تردد به ویژه روی ناوگان سنگینی که سهم بالایی در تردد محورهای استان دارد و ۲ یا ۳ مورد از شریان‌های اصلی کشور ایز این استان عبور می‌کند که باید برنامه‌ریزی موثری انجام شود.

وی تصریح کرد: در بحث مدیریت دسترسی‌ها تصور ما این است توسعه‌ای که در شبکه راه‌ها هست به ویژه در محور اراک-خمین و ساوه-بوئین زهرا تجربه نشان داده که  نقاط پرتصادف در کل کشور هستند که مقررات حاشیه و دسترسی در این استان در این محورها باید با دقت بیشتری بررسی شود که تقاضا داریم تا انتهای سال تحلیل‌های آن ارائه شود و لازم است که برنامه‌ها و نتایج و تحلیل‌های گزارشات  مستمر  و مداوم به دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه کشور ارسال شود تا انسجام مورد نظر جهت برنامه‌های سال آینده بدست آید.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.