خرم‌آباد- استاندار لرستان با تأکید بر اینکه نباید پارلمان‌های محلی را سیاسی کنیم، افزود: شورای شهر ظرف یک ماه، برنامه ۴ ساله فعالیت‌های خود را تنظیم کند.

پارلمان‌های محلی را سیاسی نکنیم/شورای شهر برنامه ۴ ساله تدوین کند

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند ظهر چهارشنبه در مراسم تحلیف اعضای شورای شهر خرم آباد خطاب به اعضای شورا گفت: فرصت کمی دارید و به زودی ۴ سال تمام می شود، باید سه عامل مهم را در دوران فعالیت خود راضی کنید.

وی بر ضرورت کسب رضایت خداوند متعال تاکید و کرد و افزود: تمام حرکات ما باید با رضایت خدا و برای خدا باشد، همچنین باید بتوانیم عامل درونی خود و وجدان کاری خود را راضی کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم باید از عملکرد ما راضی باشند، تصریح کرد: این ۴ سال، سال های راحتی نیست و کار سختی در پیش است؛ اینکه یکسری وظایف دولت محول شده به شورای شهر، کار بسیار سختی است.

بازوند با اشاره به اینکه اولین توقع مردم از شورای شهر این است که یک شهردار خوب انتخاب کنید، شهردار به دور از حواشی و مسائل سیاسی انتخاب شود، خطاب به اعضای شورا گفت: رای که مردم به شما دادند رای سیاسی نیست رای عمران و آبادانی است و مطالبه مردم از شما از جنس آبادی و توسعه و خوب زیستن در شهر است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه تصور شود جریان سیاسی رای داده اصلا اینجور نیست، نباید پارلمان های محلی را سیاسی کنیم، باید پارلمان برآمده از مطالبات مردم که از جنس عمران و پیشرفت است را مدنظر قرار دهیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه اعضای شورا اتحاد داشته باشند و منافع شهر را خط قرمز خود قراردهند، متاسفانه در بعضی جاها این اتفاق نمی افتد، در استان ما هم این اتفاق نیافتاده است، تصریح کرد: شورای شهر آدمی از جنس آبادانی و عمران را برای شهرداری انتخاب کند.

بازوند یادآور شد: اگر بدانیم شهرداری که انتخاب می شود اینگونه نیست، نسبت به صدور حکم اش اقدام نمی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم توقع عمران شهر را دارند، ضمن اینکه در این ۴ سال عیدی شهردار سابق خرم آباد کارهای خیلی خوبی انجام داد، افزود: اینکه ۱۲۸ هزار واحد اداری و تجاری و مسکونی در خرم آباد است و ۹ درصد عوارض نوسازی می پردازند چالش بسیار بزرگی است؛  برای این چالش ها باید وقت بگذارید و همت کنید.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه لزومی ندارد شوراها خود را درگیر مسائل سیاسی کنند، خط و خطوط سیاسی را بگذارید بیرون شورا اظهار داشت: شورای شهر ظرف یک ماه یک برنامه ۴ ساله تنظیم کند.

بازوند با بیان اینکه یکی از عوامل مهاجرت این است که شهروندان نتوانند به صورت کیفی زندگی کنند، از ناچاری در آپارتمان زندگی کنند و خودشان هم انتخابی در نوع سازه آن نداشته باشند، در این صورت خانه برای این فرد تبدیل به خوابگاه می شود، تصریح کرد: در چنین شرایطی فرد مهاجرت را در پیش می گیرد.

 وی با تاکید بر اینکه زمانی موفق می شوید که شهروندان پولداری داشته باشید، باید بتوانید سرانه درآمدی مردم را افزایش دهید و صنعت گردشگری مهم ترین عاملی است که سرانه درآمدی مردم را بالا می برد، افزود: جذب سرمایه گذار می تواند در این راه بسیار کمک کننده باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.