قم- استاد حوزه و دانشگاه گفت: با توجه به سفارشات مقام معظم رهبری باید نهادهای مردمی در جامعه تقویت‌ شوند تا کمیته امداد تنها به‌عنوان یک‌نهاد نظارتی نقش خود را در جامعه ایفا کند.

نهادهای مردمی در کمک به نیازمندان تقویت شوند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی در همایش تجلیل از حامیان و خیرین استان قم که در مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به‌ مواجهه بودن انسان با مسئله فقر و غنا در تاریخ اظهار داشت: فقر و غنا ملاک ارزش‌گذاری و سنجش انسان‌ها نبوده و در هر دو حوزه شاهد انسان‌های برجسته بوده‌ایم.

وی با اشاره به روایت حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در باب حفظ دین اسلام افزود: عالمی که سکوت نکند و به علم خویش عمل کند، جاهلی که از عالم پیروی می‌کند، ثروتمندی که بخل نمی‌ورزد و فقیری که آخرت خود را به دنیا نمی‌فروشد در کنار هم می‌توانند دین را حفظ کنند و به وظیفه خود به‌ تمامی عمل کرده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه دولتی بودن بودجه کمیته امداد را یکی از اشکالات این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد بودجه کمیته امداد از اعتبارات دولتی تأمین می‌شود و تنها ۳۰ درصد از کمک‌های مردمی است که باید با فرهنگ‌سازی مناسب هرچه سریع‌تر این درصد در جامعه معکوس شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با تأکید بر سفارش مقام معظم رهبری بر گسترش نهادهای مردمی در حمایت از نیازمندان جامعه گفت: باید نهادهای مردمی در جامعه تقویت‌شده تا کمیته امداد تنها به‌عنوان یک‌نهاد نظارتی نقش خود را در جامعه ایفا کرده و نقش حمایتی را مردم به عهده بگیرند.

وی بابیان معنای فقر و تأکید بر ریشه کن شدن این معضل اجتماعی بیان کرد: باید با کمک مردم و نهادهای حمایتی و خودجوش فقر به معنای مطلق آن را در جامعه از بین برد و با تغییر فرهنگ و پرهیز از رقابت‌های نادرست که سبب ایجاد احساس فقر در جامعه می‌شود جامعه را به سمت آرامش و عزت‌نفس سوق دهیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.