جوین- فرماندار شهرستان جوین با اشاره به وجود ۷ آرامستان در ۶ محله شهر نقاب و مشکلات به وجود آمده برای ساکنان این محلات، خواستار تجمیع آرامستان های این شهر شد.

وجود ۷ آرامستان در ۶ محله شهر نقاب مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین در جلسه کارگروه ثبت وقایع حیاتی با حضور مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی و اعضای کارگروه گفت: از بدو تاسیس شهرداری نقاب، شورای شهر و شهردار و کارگروه ثبت وقایع حیاتی و معتمدین محلی پیگیر تجمیع آرامستانهای شهر نقاب بودیم اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

حسین جمشیدی تاکید کرد: باعث تاسف است که در شهر نقاب و در هر محله یک آرامستان وجود داشته باشد و اموات درمحل های مختلف دفن شوند و مشکل بزرگی برای شهر و شهرداری ایجاد کنند.

شهردار نقاب نیز در این جلسه گفت: شهر نقاب از ۶ محله با فرهنگ‌های مختلف ادغام و تاسیس شده است و هماهنگی بین محلات نه تنها در تجمیع آرامستان مشکل‌ساز است بلکه برای عمران و آبادانی شهر نیز با مشکل مواجهیم .

 محمدی خواه تصریح کرد: برای تجمیع آرامستان شهر نقاب جانمایی مناسبی صورت گرفته است ولی اعتقادات مردم و بومی گرایی و تعصبات محلی مانع اجرای تجمیع آرامستان می شود به گونه ای که در یکی از محلات تا چندی قبل دو گورستان وجود داشت .

وی یادآور شد: تا زمانی که این تعصبات وجود داشته باشد امکان تجمیع آرامستان در شهر نقاب به وجود نخواهد آمد و از طرفی گورستان های محلات مختلف شهر نقاب در اطراف نقاط مسکونی شهر محاصره شده و مشکلات روحی و روانی مردم را دوچندان کرده است.

همچنین برهانی رئیس ثبت احوال شهرستان جوین در این جلسه گفت: موفقیت ثبت احوال جوین در مورد ثبت وقایع حیاتی مرهون زحمات دهیاران، روحانیون و مراکز بهداشتی مستقر در سطح روستاها است که به موقع آمار ولادت، وفات، ازدواج و طلاق را گزارش می کنند.

 یکی از اعضای کارگروه ثبت وقایع حیاتی نیز در این جلسه پیشنهاد داد: برای تجمیع آرامستان های شهر نقاب اگر شهرداری در امامزاده «هفت معصوم کروژده» سرمایه گذاری کند و زیرساخت‌های لازم را فراهم کند امکان تجمیع به مرور زمان به وجود خواهد آمد.

نقابی اضافه کرد: در حال حاضر محلات نقاب و کلاته آقامحمد حدود ۵۰ درصد از اموات خود را در «هفت معصوم کروژده» دفن می کنند که اگر شهرداری امکانات لازم را فراهم کند بقیه محلات هم به خاطر وجود بارگاه امامزاده برای دفن اموات ترغیب خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.