بجستان- معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی در شورای اداری بجستان با بیان اینکه باید از ظرفیتهای بانوان در همه صحنه ها استفاده شود گفت: با توجه به اینکه بانوان در عرصه های علمی از مردان جلو تر هستند تلاش برای استفاده از مشارکت آنان در فعالیت های مشورتی ایجاد شده است.

۳۰ درصد مدیریت فعالیت های تولیدی به زنان واگذار می شود

به گزارش قدس انلاین، سید جواد حسینی معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی عصر امروز در شورای اداری و مراسم افتتاحیه پارلمان بانوان بجستان نظام جمهوری اسلامی را نظامی مشارکتی دانست و گفت: بر اساس قانون اساسی مشارکت همه مردم خصوصا بانوان در همه صحنه ها دیده شده و این یعنی اتکاء بر مردم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ضمن بیان اینکه در استان استاندار و در شهرستان فرماندار نماینده تام الا ختیار دولت بوده گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه متشکل از ۱۳ کار گروه می باشد که با عضویت مدیران کل در استان و در شهرستان فرماندار با عضویت دستگاههای اجرایی مسائل و مشکلات مردم و جامعه را بررسی می کنند و با توجه به تاکید دولت در مشارکت بیشتر زنان در امور جامعه تلاش شده با تشکیل پارلمان بانوان مشارکت و همفکری آنان را در حوزه های مختلف اجتماعی بیشتر داشته باشند.

 حسینی افزود: در کشور ۸۰ میلیونی ایران ۳۹/۵میلیون از جمعیت را زنان تشکیل می دهند و در خراسان رضوی ۳ میلیون زن داریم و برای زنان در پارلمان مشورتی ساختاری را فراهم کرده ایم که در هر شهرستان و مرکز استان با مشورت با مسئولین ادارات مختلف تصمیات اتخاذ شده را در این پارلمان پخته تر کنند و با ارائه نظرات مناسب در امر توسعه و تصمیم گیری بهتر با ایده های خلاقانه مشارکت بیشتر داشته باشند.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پارلمان بانوان بجستان بیستمین پارلمان استان است که تشکیل می شودگفت: این پارلمانها بین ۳۵ تا ۷۵ نفر به نسبت جمعیت شهرستان عضو خواهد داشت که در ۵ کمیسیون مختلف فعالیت و مشورت ارائه خواهند داد و ۲۵ شهریور ماه با انتخاب همه پارلمانهای شهرستانهای استان پارلمان نهایی در مرکز استان تشکیل خواهد شد.

وی گفت: تصمیم گرفته شده ۳۰ درصد مدیریتهای تولیدی به زنان واگذار شود و با توجه به اینکه زنان ما در زمینه های مختلف علمی از مردان پیشی گرفته اند چرا اینگونه باشد که هر وقت می خواهیم مسئولیتی به بانوان واگذار کنیم بدنمان به لرزه بیفتد ولذا پارلمان می خواهد زمینه فرصت آفرینی برای زنان را بیشتر کرده که بخشی از جامعه را مدیریت کنند.

 حسینی با تاکید براینکه خط سیاسی و فعالیت سیاسی در این پارلمانها معنی ندارد گفت: کسی اگر می خواهد فعالیت سیاسی کند پروانه بگیرد و تقاضای حزب کند در حالی که ما تلاش داریم این مکان برای سلامت جامعه، اشتغال، محیط زیست، کاهش مفاسد اجتماعی و روستای پاک بدون مواد مخدر وعاری از بی سواد و آسیبهای اجتماعی فکر کنند.

معاون استاندار با اشاره به هفته دولت و خدمات انجام شده گفت: در سال ۹۴ سی و شش هزار و در سال ۹۵ صد هزار در استان خراسان اشتغال ایجاد شده که در سال ۹۶ پیش بینی ۱۶۰۰ فرصت شغلی شده که این در تاریخ ایران بی سابقه می باشد.

وی افزود: ۸۰ درصد فرصتهای شغلی ایجاد شده در حوزه زنان می باشد زیرا ۳۲ درصد شرکتهای دانش بنیان فعال از حوزه اقتصاد از آن بانوان می باشد و این در حالی است که ۱۷ درصد احزاب فعال و ۲۴ درصد بخشداران فعال و ۲۸۰۰ مدیر کلیدی زن در کشور داریم که فعالیت می کنند.

حسینی با اشاره به اینکه البته مشکلات زیادی نیز داریم و خیلی بیشتر باید کار کنیم و در شرایط سختی که دولت تحویل گرفته شد با ارائه بهترین عملکرد توانسته ایم ۱۰ برابر سرمایه گذاری خارجی را در استان افزایش دهیم  برای اولین بار طلاق را به ۱/۱۲ درصد کاهش دهیم و برای اولین بار ازدواج را ۱ درصد افزایش یافته و با توجه به اینکه ۲۵ هزار متقاضی وام ازدواج داشته ایم ۳۳ هزار فقره وام ازدواج در استان داده شده و همه اینها با برنامه ریزی هایی بوده که زنجیره طلاق و ازدواج ترسیم و کارشناسی صورت گرفته که به این مرحله رسیده واین در حالی بوده که در سال ۹۲ و ۹۳ در استان رتبه اول طلاق در کشور را داشته ایم و امروز به رتبه هشتم سقوط کرده ایم.

خانم سلجوقی مدیر کل امور بانوان استان نیز گفت: بر اساس جمعیت ۲۸ پارلمان زنان در استان داریم و این پارلما نها براساس جمعیت شهرستانها صورت می گیرد و در کل استان ۱۲۰۰ نفر زن در ۵ کمیسیون تلاش برای مشارکت در حل مسائل و مشکلات خواهند داشت.

وی افزود: تلاش داریم مطالبه گری و نیاز محوری را به دارایی گری ارتقاء دهیم و در بحث توسعه به زنان تاکید شود زیرا زنان توانمند می توانند مادارانی توانمند بوده و مادران توانمند می توانند فرزندان توانمند آینده این مملکت را تربیت کنند.

حسین ابراهیمی فرماندار بجستان نیز گفت: در شهرستان بجستان ۱۵ هزار جمعیت زن داریم که در همه زمینه های سیاسی اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی فعالیت دارند و یکی از اقشار بسیار فعال شهرستان در حوزه اشتغال بانوان می باشند که با توجه به تلاش دولت تدبیر و امید بخش قابل توجهی از جمعیت زنان شهرستان به اشتغال پایدار نیز رسیده اند.

وی افزود: سال گذشته ۳۴ درصد از اعتبارات را در حوزه بانوان پرداخت کرده ایم و این تاکید معاون رئیس جمهور در سفر به بجستان بود که بحث مشاغل خرد را تقویت کنیم.

 ابراهیم افزود: در حوزه بانوان نیز زمینه ای فراهم خواهد شد که بانوان در تصمیم گیریها از نظر و ظرفیت آنان بهره برداری شود و زمینه پویایی و حضور آنان در صحنه های مختلف نیز محقق شود.

فرماندار بجستان با اشاره به تشکیل پارلمان بانوان در بجستان گفت: ۳۵ نفر از بانوان در این پالمان عضو شده اند که میانگین سنی آنان ۳۷ سال و با مدرک فوق لیسانس ۳۲ درصد و لیسانس ۶۰ درصد و فوق دیپلم ۲ درصد و دیپلم ۶ درصد می باشند.

وی در زمینه فعالیتهای هفته دولت گفت: در هفته دولت از ۱۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسیده که ۱۶ طرح در حال اجرا و ۱۰۸ طرح را نیز مدیریت می کنیم و امروز ۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵/۲ میلیارد ریال نیز به بهره برداری رسید.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.