رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: ۱۰ میلیارد دلار صرف مهار آب‌های مرزی در کشور می‌شود.

۱۰ میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی ‌کشور تخصیص می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، عادل آذر در دیدار با فرماندار مشگین‌شهر اظهار داشت: مهار آب‌های مرزی یکی از اولویت‌های بسیار مهمی است که از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به طور همه‌جانبه مورد توجه واقع شود و در این زمینه مقام معظم رهبری نیز تاکیدات ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به این که به دستور مستقیم مقام معظم رهبری ۱۰ میلیارد دلار صرف مهار آب‌های مرزی در کشور می‌شود افزود: این مسئله اهمیت بیش از اندازه موضوع را نشان می‌دهد که باید در این ارتباط تکمیل پروژه‌های مربوط به آب‌های مرزی در دستور کار قرار داده شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به این که یک میلیارد دلار سهم استان برای مهار آب‌های مرزی است گفت: این امتیاز قابل توجهی برای استان است و از این اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های مختلفی از جمله سد عمارت گرمی، سد احمد بیگلوی مشگین‌شهر و سایر پروژه‌های آبی اردبیل هزینه می‌شود.

عادل آذر بیان کرد: امیدواریم در این زمینه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم با تکمیل این پروژه‌های بسیار مهم شاهد صرفه‌جویی و مدیریت منابع آبی و نیز اشتغال‌زایی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشیم چرا که این مسئله از اهمیت بسزایی برای ما برخوردار است و باید مورد توجه واقع شود.

میرعلی رحیمی‌زاد فرماندار مشگین‌شهر نیز در این دیدار اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های بسیار مهم از جمله پایاب احمدبیگلو و سد سبلان برای منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است و با تکمیل این پروژه ۱۰ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود که این موضوع در ارتباط با تحقق اهداف مورد نظر بسیار حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.