سمنان- امام جمعه سابق کلاته‌خیج با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط کلاته‌خیج بازار فروش خوبی ندارند، گفت: ۲۰۰ دوزنده کلاته‌خیجی از هیچ تسهیلاتی بهره‌مند نشده‌اند.

صنایع کوچک و متوسط کلاته‌خیج محروم از امکانات/ باید تولید را زنده کنیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا شکری درباره وضع اقتصادی مردم کلاته‌خیج اظهار کرد: مشکلات تولیدی صنایع کوچک و بزرگ را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: کشور دچار مشکلات اقتصادی عدیده‌ای بوده و این مشکلات بیشتر در حوزه رکود، اشتغال و بیکاری است؛ مسأله رکود خیلی مهم بوده و بیش از اینکه ربطی به تحریم‌ها داشته باشد، به مدیریت‌ها و سیاست‌های داخلی مربوط است.

امام جمعه سابق کلاته‌خیج با تأکید بر اینکه این مشکل مدیریتی و سیاست‌های داخلی نادرست را هم در دولت یازدهم و هم در دولت‌های قبل می‌توان مشاهده کرد، تصریح کرد: اگر برنامه‌های ما در حوزه اقتصاد خوب و درست باشد، تحریم‌ها نه اینکه اثر نداشته باشد، ولی اثر آن بسیار کم خواهد بود و باید برنامه‌ها را منظم و مرتب کرد.

شکری با اشاره به اینکه پرداختن به صنایع کوچک و متوسط تأثیرات تحریم‌ها را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: این امر بسترسازی لازم برای اشتغال‌زایی جوانان را نیز فراهم خواهد کرد.

واحدهای تولیدی امروز زیر ظرفیت خود کار می‌کنند

امام جمعه سابق کلاته‌خیج با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در برخی نشریات وضع صنعت را فاجعه‌آمیز بیان کرده بود، تصریح کرد: این فاجعه بیشتر متوجه صنایع کوچک و متوسط است؛ احیای این صنایع باید از برنامه‌های اساسی دولت دوازدهم باشد و اقتصاد مقاومتی در این راستا یکی از ارکان مهم است.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت کارخانه‌ها چند برابر کارکرد آن‌هاست، اضافه کرد: واحدهای تولیدی امروز زیر ظرفیت خود کار می‌کنند و باید توجه ویژه‌ای نسبت به رفع این کمبودها شود.

شکری با اشاره به اینکه امروز ۶۰ درصد از امکانات تولید معطل است، تصریح کرد: برخی از کارخانه‌ها با کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند.

امام جمعه سابق کلاته‌خیج با بیان اینکه باید تولید را زنده کنیم، اضافه کرد: با احیای کارخانه‌ها و صنایع کوچک و متوسط احیای تولید امکان‌پذیر است و مسؤولان باید نگاه ویژه‌ای به صنایع کوچک و متوسط داشته باشند.

چند صد هزار واحد تولیدی در کشور تعطیل و نیمه‌فعال هستند

امام جمعه سابق کلاته‌خیج با تأکید بر اینکه چندین هزار کارخانه کوچک و متوسط در کشور با ۶۰ درصد ظرفیت معطل تولید قرار دارند، تصریح کرد: اگر این کارخانه‌ها تعطیل یا نیمه فعال هستند، از آن باید به‌عنوان خسارت بزرگ  یاد کرد.

شکری با اشاره به اینکه صنایع کوچک و متوسط در حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری در متن جامعه تحرک ایجاد می‌کنند، افزود: این دست کارخانه‌ها طبقه پایین جامعه را بهره‌مند می‌سازند.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم باید این واحدهای تولیدی را تقویت کند، اضافه کرد: چند صد هزار واحد تولیدی در کشور تعطیل و نیمه‌فعال هستند که باید دولت آن‌ها را احیا و وارد چرخه اشتغال‌زایی در مسیر تحقق رونق اقتصادی کند.

صنایع کوچک و متوسط کلاته‌خیج از امکانات بروز محروم‌ هستند

امام جمعه سابق کلاته‌خیج با تأکید بر اینکه بخشی از معضلات شهر کلاته‌خیج به مشکلات صنایع کوچک و متوسط در این منطقه برمی‌گردد، تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط در کلاته‌خیج بازار فروش خوبی ندارند و ابزار و تجهیزات آن‌ها بسیار سنتی و قدیمی است و از امکانات بروز محروم‌ هستند.

شکری با اشاره به اینکه نبود تعاونی توزیع مواد اولیه یکی از معضلات اصلی در صنایع کوچک کلاته‌خیج است، اضافه کرد: بافندگی، جاجیم‌بافی و چادرشب‌بافی ازجمله صنایع اصلی این منطقه است.

وی با بیان اینکه اگر دولت این خریدها را انجام دهد، خیلی از مشکلات مردم فعال در این صنایع رفع می‌شود، تصریح کرد: دولت هیچ تسهیلاتی به تولیدی‌های فعالان دوزندگی در کلاته‌خیج نمی‌دهد.

امام جمعه سابق کلاته‌خیج با تأکید بر اینکه ۲۰۰ دوزنده در کلاته‌خیج از هیچ تسهیلات دولتی استفاده نکرده‌اند، اظهار کرد: پیشنهاد داریم سوله‌ای ساخته شود تا تولیدی‌ها در یک مکان مشخص و واحد کار کنند و تولیدی‌های بزرگ تهران با وجود این استعدادها می‌توانند در جهت رفع این مشکلات با صنایع کلاته‌خیج همکاری داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.