۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
کد خبر: 558761

دومین جشنواره فیلم سلامت با شناختن برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

پایان کار دومین جشنواره فیلم سلامت

به گزارش قدس آنلاین، مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم سلامت عصر امروز یکشنبه ۵ شهریورماه با حضور جمعی از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

مجری این برنامه رضا رشیدپور است. او ضمن خوش آمد گویی به حضار گفت که برنامه امروز را می خواهم از با نام جوانی آغاز کنیم که جوانی با غیرت بود، از شهید حججی یاد می کنیم که نه تنها ایران بلکه تمام دنیا را در حیرت فرو برد.

ابراهیم داروغه زاد در ابتدا این مراسم گفت: سخت ترین قسمت یک مراسم همیشه سخنرانی بود است. خداوند را شاکریم که توفیق شد که دومین سال جشنواره فیلم سلامت را برگزار کردیم. دوره اول این جشنواره انتخابی از سالهای گذشته بود و امسال با افتخار می توانیم بگویم در دوره توانستیم به هدف ترسیمی خود دست یابیم. چیزی که بسیار برای ما به عنوان مسئولان برگزاری جشنواره فیلم سلامت مهم بود، این بوده است که به یک تعریف درست از فیلم سلامت دست یابیم. از همه افرادی که برای این جشنواره زحمت کشیده اند تشکر می کنم.

  سپس محمدهادی ایازی رئیس جشنواره فیلم سلامت اظهار کرد: در دولت یازدهم یکی از کارهای خوبی که انجام شده این بود که معاونتی به عنوان معاونت اجتماعی به وجود آمد و این موضوع باعث شد اتفاقات خوبی انجام شود. در  همین مسیر موسسه آوای سلامت هنر کار خود را آغاز کرد که یکی از وظایف این موسسه برگزاری این جشنواره است. ما سال گذشته قول دادیم که این جشنواره را برگزار کنیم و امسال به قولمان وفا کردیم. بسیاری می گفتند که این جشنواره را امسال برگزار نکنید، افرادی می گفتند  که در این بازه زمانی این جشنواره را برگزار نکنید. شکر خدا ما با تلاش عزیزانمان توانستیم این جشنواره را نیز با کیفیت برگزار کنیم. امیدوارم این جشنواره سالیان سال ادامه پیدا کند.

در ادامه این مسیر جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن اهدای عضو ایران به فصل نرگس به کارگردانی نگاه آذربایجانی،جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن امداد به بیماران سرطانی به فیلم ۵۰ سالگی به کارگردانی صبا ندایی و جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن اخلاق پزشکی به فیلم آپاندیس به کارگردانی حسین نمازی اهدا شد.

 سپس مراسم نکوداشت دکتر کتایون نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو برگزار شد. پوران درخشنده، تهمینه میلانی، محمد هادی ایازی و ابراهیم داروغه زاده برای تجلیل از دکتر کتایون نجفی زاده روی صحنه می آیند.

کتایون نجفی زاده در این مراسم بیان کرد: به هیچ عنوان دوست ندارم که از من تجلیل شود؛ اما این تجلیل به نحوی تجلیل از حرکت اهدای عضو است نه صرفاً از شخص من. در بسیار از کشورهای دنیا پیوند عضو بسیار راحت انجام می شود اما متاسفانه در کشور ما کمتر اتفاق می افتد. دست آخر از خانواده ام تشکر می کنم.

تهمیه میلانی نیز گفت: بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم که از دکتر نجفی زاده تجلیل به عمل آمد. افرادی مانند دکتر نجفی زاده کارهای بزرگی انجام می دهند اما کمتر شناخته می شوند.

پوران درخشنده اظهار کرد: بخش بهداشت و درمان بخش بسیار قابل اهمیت کشورمان است و باید بیشتر درباره آن در سینمای کشورمان اثر ساخته شود. من زمانی که صحبت های وزیر بهداشت را می شنیدم بسیار خوشحال شدم چرا که یکی از اهداف وزیر بهداشت پیشگیری بود.

 در ادامه این مراسم هیئت داروان بخش برنامه های تلویزیونی روی صحنه آمدند. جایزه بهترین برنامه تلویزیونی به یوسف سلامی و عاطفه میرسیدی اهدا شد. همچنین جایزه اول بخش تلویزیونی به هادی امیری و رها فرجی برای ساخت برنامه عصر وارونه اهدا شد. جایزه ویژه هیئت داوران بخش برنامه های تلویزیونی به داریوش فرضیایی، مسلم آقاجانزاده و احمد درویشعلی پور تقدیم شد.

داریوش فرضیایی در این مراسم اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در جشنواره سلامت سهم کوچکی داشته ام، امیدوارم این جشنواره سال به سال بهتر برگزار شود.

 سپس هیئت داوران بخش دانشجو به روی صحنه آمدند. جایزه سوم این بخش به فیلم بنگ بنگ به کارگردانی احمد تراب پور، جایزه دوم به تردمیل به کارگردانی بنفشه جاهد  و جایزه اول این بخش به فیلم سینمایی طبق عادت همیشه به کارگردانی محمد حمزه این اهدا شد. جایزه ویژه این بخش به فیلم سینمایی آگهی فروش به کارگردانی قصیده گلمکانی تقدیم شد.

در ادامه این مراسم جایزه سوم  بخش مستند به فیلم سینمایی پنجاه سالگی به کارگردانی صبا ندایی، جایزه دوم به فیلم سینمایی صحاب و جایزه اول این بخش به فیلم سینمایی آوانتاژ و خوان بی خوان تقدیم شد. همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم مادر زمین به کاردانی مهناز افضلی اهدا شد.

سپس مراسم نکوداشت رخشان بنی اعتماد برگزار شد. او در این مراسم گفت: در این سالهایی که فعالیت داشته ایم بهترین چیزی برایم به ارمغان آمده است اثربخشی آنها بوده است.

جهانگیر کوثری، هوشنگ گلمکانی، فریدون جیرانی، منوچهر شاهسواری، محمدهادی ایازی و ابراهیم داروغه زاده روی صحنه می آیند و از رخشان بنی اعتماد تجلیل می کنند.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم بیان کرد: هنر می تواند معجزه کند. ما نقش هنر را هم در زمان دفاع مقدس و چه بعد از آن دیده ایم. خوشحالم که از این دریچه می توانیم به سلامت کشور نگاه کنیم. فکر می کنم اگر دوستانمان با همین سعی و تلاش حرکت کنند این جشنواره یکی از رقیب های جشنواره فجر خواهد شد. امروز اگر جوانترین عزیزانمان را بخاطر تصادف از دست می دهیم بخاطر کوتاهی در عرصه فرهنگی بوده است. ممنونم از همه شما که همراه شده اید. از همه هنرمندان و دست اندر کاران صمیمانه تشکر می کنم.

سپس یاد و خاطر علی معلم در این مراسم گرامی داشته شد.

در ادامه این مراسم هیئت داروان بخش سینمایی به روی صحنه آمدند و دیپلم افتخار این بخش را به فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد، جایزه سوم این بخش را به فیلم سینمایی شماره ۱۷ سهیلا به کارکردانی محمد غفاری، جایزه دوم این بخش را به فیلم سینمایی ملی و راه های نرفته اش به کارگردانی تهمینه میلانی و جایزه اول این بخش را به فیلم سینمایی زیر سقف دودی به کارگردانی پوران درخشنده اهدا کردند. همچنین جایزه ویژه هیئت داروان به فیلمنامه صوفی و دیوانه تقدیم شد.

در خاتمه این مراسم شهرام و حافظ ناظری اجرای زنده انجام دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.