اهواز- استاندار خوزستان با تاکید بر فراهم کردن شرایط لازم برای بهبود فضای کسب و کار و ورود سرمایه در کشور گفت: باید جامعه را به ثبات اقتصادی و فرهنگی رسانده، و از سیاسی کردن بخش اقتصاد پرهیز کنیم. باید سرمایه گذار را تکریم کنیم، نباید سرمایه گذار را مورد آماج اتهامات واهی خود قرار دهیم.

دستگاه‌های دولتی نباید چوب لای چرخ بخش خصوصی بگذارند

به گزارش قدس آنلاین، غلام رضا شریعتی، ظهر امروز در همایش بررسی  فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید در محل تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان در حوزه مسائل و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ملی نقش پیشنهاددهنده و تصمیم سازی برای مدیران در مرکز دارد، و در حوزه مسائل استانی نقش ما تسهیل کننده و کمک به رفع مشکلات تولید است.

وی با اشاره به موقعیت ماشین آلات و ساختمان در حوزه سرمایه گذاری کشور تصریح کرد: در سال های اخیر شاهد کاهش قابل توجه در این دو مقوله شدیم، به طوری که تشکیل سرمایه ما  از ۱۹/۶به ۱۰/۸ به لحاظ GDP کاهش یافته است.

 استاندار خوزستان با اشاره به کاهش قیمت نفت و تاثیر آن در برنامه ریزی‌های کشور توضیح داد: در آن سال‌ها هزینه‌های دولت به شدت افزایش پیدا کرد، به طوری که روند سرمایه گذاری در دوران افت قیمت نفت کاهش پیدا کرد.

شریعتی تاکید کرد: چنانچه به دنبال افزایش تولید ناخالص ملی هستیم، باید به سمت توسعه سرمایه گذاری در حوزه ماشین آلات و ساختمان برویم، و تلاش کنیم ظرفیت‌های جدیدی به حوزه نفت اضافه کنیم.

وی با تاکید بر فراهم کردن شرایط لازم برای بهبود فضای کسب و کار و ورود سرمایه در کشور تاکید کرد: باید جامعه را به ثبات اقتصادی و فرهنگی رسانده، و  از سیاسی کردن بخش اقتصاد پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: معتقدیم باید سرمایه‌گذار را تکریم کنیم و نباید سرمایه‌گذار را مورد آماج اتهامات واهی خود قرار دهیم. 

وی با ابراز تاسف از اینکه در استان ما برخی صحبت‌ها زده می‌شود، اما به آنها عمل نمی‌شود، متذکر شد: چنان عرصه را در استان برای سرمایه گذار تنگ می‌کنیم و حسد می‌ورزیم به طور حتم سبب  فرار سرمایه گذار خواهیم شد.

شریعتی با انتقاد از اینکه  در خوزستان برای دریافت مجوز سرمایه گذاری باید از ۲۳ ارگان مجوز صادر شود، توضیح داد: در حوزه معاونت اقتصادی در این بخش اقدامات اصلاحی خوبی آغاز شده است، که به دنبال بررسی‌های صورت گرفته حدود ۷۶۰ فرآیند سرمایه گذاری محاسبه شده است، که با تلاش معاونت اقتصادی استان این رقم به عدد ۱۶۰رسیده است.

وی با تاکید بر اصلاح  فضای کسب و کار عنوان کرد: با این روند سرمایه‌گذاری در استان به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

شریعتی از شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان درخواست کرد:  تمام سعی و تلاش خود را  در رفع موانع تولید به کار بگیرد.

وی با اشاره به امضای قرارداد نفتی غرب کارون در دی ماه سال جاری بیان کرد: این طرح می‌تواند فضای اشتغال خوبی ایجاد کند، که انتظار می‌رود، با حمایت بخش خصوصی در  بخش های مختلف از قبیل انرژی کشاورزی صنعت، فضای کسب و کار را بهبود ببخشده و دستگاه‌های دولتی  یاری‌گر بخش خصوصی باشند و در این مساله بی تفاوت نباشند. 

شریعتی خطاب به مدیران دستگاه‌های دولتی گفت: دستگاه‌های دولتی نباید چوب لای چرخ بخش خصوصی بگذارند و در این خصوص تعامل لازم را برقرار کنند. 

وی با اشاره به وجود ویزای فرودگاهی در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و برخی استان‌های دیگر متذکر شد: این در ذهن سرمایه گذار خارجی متبادر می‌شود که زیرساخت‌های اقتصادی در آن استان‌ها بیشتر فراهم است.

شریعتی افزود: تلاش خوبی برای صدور ویزا از فرودگاه اهواز با هماهنگی با وزارت خارجه صورت گرفته است که بزودی این موضوع محقق خواهد شد.

استاندار خوزستان در پایان  با بیان اینکه اقتصاد عراق  می‌تواند محرکه صنایع کوچک استان است تاکید کرد:  در حوزه صادرات محصولات مختلف به عراق باید موانع را برطرف کرده و  حل موانع صادرات به عراق در اولویت نخست مسئولان استان قرار گیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.