برخی از این‌ شرایط که بعضاً ممکن است وجود خارجی نداشته باشند، اساساً باید در فرعیات لحاظ گردند. برای مثال بحث لهجه خوب است که بررسی شود، اما به عنوان اولویت و ارجحیت در فرعیات و نه این که ملاک اصلی برای استخدام فرهنگیان محترم باشد.

بررسی لهجه ی معلم باید مسئله فرعی باشد نه اصلی

به گزارش قدس آنلاین، محمد بیرانوند، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیرامون برخی شرایط جدید استخدام معلمین و فرهنگیان کشور بیان داشت: ما هم این موضوع را در رسانه‌ها دیده‌ایم، اما در دنیا مرسوم است که وظیفه معلمی را به بهترین‌ و شایسته ترین افراد محول می کنند، بنابراین رعایت برخی از اصول سلامت جسمانی و روانی در این خصوص می بایست اعمال گردد. اساس بخشی از این حرف‌ها که بنده هم آن را به طور رسمی نشنیده‌ام، این است که باید معلم‌ها بهترین شرایط را از نظر سلامت داشته باشند. زیرا معلم‌ها هستند که نسل آینده را پرورش می‌دهند و بر فرزندانمان تأثیرگذار می‌باشند.

وی تصریح کرد: این شرایط بدین منظور مقرر می‌گردد که به جهت مراوده پی‌درپی دانش‌آموز با معلم، در برخورد و موضوعات آموزشی و پرورشی، مشکلی به وجود نیاید و استاد نیز توانایی لازم را در این راستا دارا باشد. برای معلم‌ها این مسئله مطرح است که الگوی جامعه هستند و نگاه ویژه‌ای از سوی جامعه و خانواده‌ها به آنان می‌باشد.

بیرانوند در مورد اصل یا فرع قرار دادن این قوانین اظهار داشت: برخی از این‌ شرایط که بعضاً ممکن است وجود خارجی نداشته باشند، اساساً باید در فرعیات لحاظ گردند. برای مثال بحث لهجه خوب است که بررسی شود، اما به عنوان اولویت و ارجحیت در فرعیات و نه این که ملاک اصلی برای استخدام فرهنگیان محترم باشد.

این نماینده مجلس ضمن قبول برخی کاستی‌ها، در مورد تجمع اخیر فرهنگیان بازنشسته در مقابل مجلس و اعتراض به حقوق عقب‌افتاده‌ خود بیان کرد: ما به طور جد این موضوع را پیگیری کرده و پیگیری خواهیم کرد.

واقعیت است که برخی فرهنگیان نمی‌توانند با این شرایط به طور متعادل زندگی خود را مدیریت نمایند و این مقدار حقوق، زندگی آن‌ها را تأمین نمی‌سازد. برای بازنشستگان نیز باید امکانات رفاهی خوبی تأمین شود. زیرا زمانی زحمات بسیاری کشیده‌اند و نباید نسبت به آن‌ها بی‌مهری شود.

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.