بجستان- رئیس شورای شهر بجستان گفت: در راس همه برنامه هایی که در دو بخش کلان شهر و مدیریت شهری پیش بینی کرده ایم دوری از تک رایی و استفاده از فکر عموم مردم در شورای پنجم از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

تک رایی و استفاده از فکر عموم از اهمیت خاصی برخوردار است

به گزارش قدس انلاین، قاسم علی اکبرزاده رئیس شورای شهر بجستان گفت:در سومین جلسه این شورای سمتهای اعضای شورا ی شهرمشخص و شهر دار بجستان نیزتعیین و معرفی شد.

علی اکبر زاده سمتهای کلیه اعضای شورا را با رای گیری و داوطلبی خود اعضا به شرح زیر اعلام و گفت: قاسم علی اکبر زاده به سمت رئیس و علی میرزاجانی به سمت نایب رئیس و جواد ابراهیم زاده خزا نه دارو مهدی خبازی منشی و سید مهدی مرجانی به سمت عضو شورا معر فی گردیدند.

وی همچنین گفت: مهندس حمیدرضا داورزنی پس از مشاوره های مختلف و بررسی های گسترده و نشست با خود وی با حضور کلیه اعضای شورا  انتخاب و معر فی گردید.

 وی افزود: مهندس داورزنی کارشناس آموزش شوراها، شهرداران وفرمانداران دفتر شهری وامور شوراهای استانداری خراسان رضوی با۵رای موافق  بعنوان شهرداربجستان  انتخاب وجهت صدورحکم به استانداری خراسان رضوی  معرفی شد علی اکبر زاده افزود: وی اهل سبزوارودارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس عمران گرایش سازه است و، با سابقه ۱۰ساله شهرداری درشهرهای ششتمد وداورزن مسئولیتهای مسئول فنی شهرداری سبزوار، رئیس اداره سرمایه گذاری واموراقتصادی شهرستان سبزوار، مدرس دانشگاه، مدرس آموزش موسسه جامع علمی کاربردی شهرداریهای استان خراسان رضوی، مهندس پایه یک نظارت  سازه، مهندس پایه یک مجری سازه، عضونظام مهندس خراسان رضوی،   عضوانجمن بتن ایران، عضوکارگروه معماری وشهرسازی استانداری، عضو هیات مدیره انجمن مهندسان عمران خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت ساختمانی را بر عهده داشته و تالیف ۴کتاب علمی وتخصصی به نامهای  -نابسامانیهای شهری-مهندسی دریل واگن -مهندسی مدیریت وکنترل پروژه -وکتاب ابرسازه ها را داشته و با ارائه ۳ مقاله بین الملی ویک مقاله ملی ازسوابق اجرایی علمی وپژوهشی  بر خوردار می باشد.

اولویتهای کاری شورای بجستان

در ادامه قاسم علی اکبر زاده رئیس شورای شهر بجستان گفت: اولویتهای کاری شورا را در دو بخش کلان شهر و مدیریت شهری برنامه ریزی کرده ایم که در بخش کلان مسئله آب شرب که قابل حل نیز می باشد را به شروع به پی گیری کرده ایم و مطالعات و کارهای اساسی نیز در این زمینه شروع شده که امید است با نهایی شدن رضایت مردم حق شناس شهر را جلب نماییم.

وی ساماندهی دامداریها ی حاشیه شهر، توسعه فضاهای ورزشی، بر پایی جشنواره ها و همایشها به منظور جلب مشارکت مردم در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، اشتغال و گردشگری نیزراازدیگر اولویتهای کلان شهر اعلام کرد.

علی اکبر زاده گفت: برای شناساندن شهر بجستان احتیاج به برند سازی شهر داریم و این موضوع در سایه بر پایی همایشهای ملی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی اولویت بعدی را بحث اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: در شهر ستان تنها راه ایجاد اشتغال این است که خانه های مردم را با ایجاد کارگاههای کوچک تبدیل به کار گاه تولیدی کنیم و با توسعه صنایع دستی و مشاغل خانگی و صنایع کار گاهی در زمینه فر اوری محصولات کشاورزی و دامی گامی در جهت اشتغال برداریم.

رئیس شورای شهر بجستان گزینه دوم برای اشتغال را که زمینه بسیار خوبی نیز دارد در بحث آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری اعلام کرد و افزود: ظرفیت جاذبه های گردشگری در بحث آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی و برای رسیدن به این منظور نیاز به مشارکت همه مردم داریم و تلاشمان بر این خواهد بودکه مشارکت مردم به صورت نظام مند و در طبقات مختلف جامعه شامل جوانان، زنان، نخبگان، نیروهای صاحب نظر، متخصصین، کار آفرینان را فعال کنیم و اتاق فکر هایی به همین منظور در شهر های تهران و مشهد با همکاری همشهریان و به منظور تولید فکر برای تغذیه فکری به راه انداخته ایم که منجر به کاهش اشتباهات و خرد می شود و از تکروی و خود رایی جلو گیری می شود.

وی توسعه مراکز آموزش عالی دولتی، مدیریت شهری هم زیبا سازی شهر و هم توسعه پارکها و احداث کوهستان پارک، قنات گردشگری طرح گردشگری همراه با جاده سلامت، توسعه و اصلاح معابر و طرح جمع آوری آبهای سطحی به منظور آبیاری فضای سبز، تغییر بافت کاشت گیاهان کم آب و گونه های سازگار با محیط را از اولویتهای دیگر شورای پنجم اعلام کرد.

شورای شهر یونسی:

رئیس شورای شهر یونسی نیز اعلام کرد در جلسه اول این شورای محمد رضا کاظمیان به عنوان رئیس و حسین سلیمانی با رای گیری به عنوان نایب رئیس انتخاب شده و بقیه به عنوان اعضای شورای این شهر معرفی شدند.

وی افزود: سرکار خانم مهربان به عنوان شهر دار موقت انتخاب و با یکی دو گزینه به عنوان شهر دار دائم صحبت و رایزنی هایی شده که قرار است موافقت خود را اعلام نمایند.   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.