مرجع تقلید شیعیان گفت: در بسیار از مساجد امام جماعت وجود ندارد و درواقع به‌نوعی مردم محتاج به امام جماعت در مساجد هستند.

تاکید آیت‌الله نوری‌همدانی بر حضور طلاب در مساجد روستاها

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه که در مدرسه فیضیه برگزار شد، تفقه در دین را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: قرآن کریم در دو قسمت با موضوع کوچ کردن و جهادگران سخن می‌گوید.

وی افزود: تفقه در دین از آغاز این دو بخش ساخته‌شده است، یعنی جهادگران با قدرت خودشان راه گسترش اسلام را هموار می‌کنند و افرادی که در راه تفقه در دین گام برمی‌دارند.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه علم صحیح که جنبه الهی داشته مربوط به اهل‌بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) اهتمام داشتند که فقه ما این‌چنین تبیین و شناخته شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) نقل کرده‌اند که امر ما را منتقل کنید، تصریح کرد: این جمله از ائمه (ع) زیاد نقل‌شده است یعنی اینکه شما باید قانون ما را ترویج دهید.

وی با تأکید بر اینکه امروز دنیا تشنه مسائل اهل‌بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: باید برای به دست آوردن فقه تلاش کرد و با توجه به اینکه راه به‌دست آوردن فقه بسیار سخت و دشوار است ولی باید با جدیت در این راه گام برداشت.

مرجع تقلید شیعیان طلبگی را از بهترین و برترین شغل‌ها دانست و عنوان کرد: به‌دلیل اینکه طلاب فقه اهل‌بیت (ع) را ترویج می‌کنند هیچ شغلی بالاتر و برتر از این نیست و طلبگی در واقع راه علمایی همچون شیخ مفید است بنابراین در این راه باید با جدیت گام برداشت.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه دین در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها قانون دارد، عنوان کرد: فقیه آن است که از تمام معارف ازجمله معارف اخلاقی، اقتصادی، مدنی، فرهنگی، سیاسی، حکومتی، قضایی و جهادی اطلاع داشته و مهارت داشته باشد. ولایت، قضاوت و اداره جامعه یکی از منصب‌هایی است که برای فقیه در نظر گرفته‌شده، این سمت‌های بسیار مهمی بوده که اسلام همه این‌ها را به فقیه داده است.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه فقیه از جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است، ابراز کرد: امام صادق (ع) شاگردان زیادی داشتند که سعی در تربیت کردن فقیه داشتند.

وی توجه به مردم را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: مردم در جوامع اسلامی نقش بسیار مهمی دارند، در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرماید آنچه برای جوامع اسلامی مهم بوده و در برابر دشمنان می‌ایستد، مردم هستند. این مردم بودند که در هشت سال دفاع مقدس خون خود را در راه اسلام و مسلمین هدیه دادند، بنابراین باید به مردم توجه ویژه‌ای کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اخلاق و تهذیب یکی دیگر از موضوعات مهمی بوده که طلاب باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: نماز شب و شب‌زنده‌داری نورانیت قلب به انسان می‌دهد و علمایی که دنیاگرا هستند خداوند می‌فرماید تلاوت و دعای آن‌ها کمترین چیز آن‌ها محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.