رئیس جشنواره «خاتم» از آغاز سومین دوره این جشنواره داستان کوتاه در ۲ بخش کودک و نوجوان و نیز بزرگسال، با برخی تغییرات نسبت به دوره‌های قبل خبر داد.

برداشته‌شدن محدودیت زبانی در جشنواره داستان کوتاه پیامبر(ص)

قدس آنلاین- رئیس جشنواره «خاتم» از آغاز سومین دوره این جشنواره داستان کوتاه در ۲ بخش کودک و نوجوان و نیز بزرگسال، با برخی تغییرات نسبت به دوره‌های قبل خبر داد.   علی‌اکبر اشعری گفت: جشنواره خاتم از ۲ سال پیش به منظور تبیین ‌ابعاد مختلف سیره پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی کامل انسان در قالب داستان کوتاه آغاز شد. این جشنواره به دنبال ۲ دوره برگزاری موفق، امسال سومین گام خود را برداشته است.

وی با بیان اینکه فرصت نهایی ارسال آثار ۳۰ بهمن سال جاری تعیین شده است، خاطرنشان کرد: برای کسانی که بخواهند در مسیر نگارش از مشورت صاحب‌نظران برخوردار شوند، فرصتی در نظر گرفته شده است؛ به این ترتیب که آن‌ها می‌توانند متن پیشنهادی خود را تا آخر آذرماه برای گروه کارشناسان مشاور جشنواره ارسال کنند. مشاوران نیز حداکثر تا پایان دی‌ماه نظرات خود را در اختیار نویسندگان داستان قرار خواهند داد تا بتوانند طی مدت یک ماه کار خود را تکمیل کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی یادآور شد: امسال محدودیت زبانی جشنواره برداشته شده است. بنابراین داستان کوتاه با موضوع پیامبر(ص) به هر زبانی می‌تواند به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

اشعری با بیان اینکه جشنواره در قالب داستان کوتاه درباره پیامبر(ص) ادامه دارد، اظهار داشت: ممکن است در آینده قالب‌های دیگری چون نمایشنامه نیز به جشنواره اضافه شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به دیگر معصومین هم در دوره‌های بعد پرداخته خواهد شد، گفت: برای پرداختن به موضوع سایر معصومین و همچنین بزرگان و حکما نیز طرح‌هایی در دست طراحی داریم که اعلام خواهد شد. هرچه بر عمر جشنواره افزوده می‌شود، ‌ با آثار پخته‌تر و وزین‌تری روبه‌رو می‌شویم. در واقع این جشنواره فرصتی را فراهم کرد که ظرفیت‌های بالقوه به ظهور برسد.

یادآوری می‌شود که اختتامیه این جشنواره و اعلام برگزیدگان آن همزمان با عید مبعث برگزار می‌گردد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.