معاون وزیر بهداشت گفت: طی ۴ سال گذشته و از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون ۱۱ میلیون نفر در قالب این طرح بیمه رایگان شدند.

۱۱ میلیون نفر در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت بیمه رایگان شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمد میرزابیگی ظهر پنج شنبه در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای «ازناو» ملایر بابیان اینکه بیشتر مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان همدان بازسازی، نوسازی، تجهیز و تعمیر شده اند، افزود: ۲۹۰ پروژه بهداشتی و درمانی برای همدان تعریف شده که امروز ۱۵۰ پروژه آن افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و بیان اینکه اجرای این طرح ادامه خواهد یافت و نقاط ضعف و قوت آن بررسی خواهد شد، گفت: باید کیفیت خدمات‌دهی به مردم بهتر و هزینه‌های درمان با منابع متناسب شود.

میرزابیگی با بیان اینکه از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان همدان تا کنون یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: توجه به مناطق محروم و حاشیه شهرها و روستاهای دور افتاده و توجه به طبقات پایین جامعه و بیماران خاص در افق کاری طرح تحول نظام سلامت در دستور این وزارتخانه قرار دارد.

وی با بیان اشاره به سهم نمایندگان مجلس در تدوین برنامه ششم توسعه، افزود: نمایندگان مجلس بالاترین رأی اعتماد را به دکتر هاشمی دادند که این امر گواه ارزیابی و کارنامه قابل قبول وی در این مسند بوده است.

میرزابیگی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه جدی به امر پیشگیری گفت: برای کاهش هزینه ها در حوزه درمان باید به طرح «مراقبت‌هایی برای بیماران مزمن» که امروزه در تمامی بیمارستان‌های دنیا اجرا می‌شود، توجه کرده و آن را عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه این طرح درحال حاضر در سایر مراکز استان‌ها و برخی شهرستان‌ها از جمله همدان اجرایی شده است، افزود: شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز برای کاهش هزینه‌های درمان و پیشگیری باید تحقق این امر را در دستور کار خود قرار دهد.

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه یکی از اثرگذارترین اقدامات دولت تدبیر و امید، عملیاتی شدن طرح نظام سلامت در کشور بود، گفت: بنا به فرمایشان مقام معظم رهبری باید اقدامی صورت می‌گرفت که طی آن مردم جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشند بنابراین نخستین گام در راستای کاهش هزینه‌های درمان و کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم برداشته شد.

میرزابیگی با بیان اینکه پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در حال حاضر روستاییان ۳ درصد و شهری‌ها ۶ درصد کل هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند، عنوان کرد: طی دوران فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در قانون برنامه چهارم و پنجم تأکید شده بود که باید هزینه‌های پرداختی مردم در بحث بهداشت و درمان به زیر ۳۰ درصد برسد و این از وظایف مسلم دولت بود که در جریان طرح تحول نظام سلامت این رقم محقق شد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در اجرای طرح تحول نظام سلامت نگاه متقارنی به کشور به ویژه مناطق محروم و روستاها شد، افزود: دسترسی همگان به نظام سلامت با کیفیت در اولویت کاری وزارت بود.

وی گفت: با اجرای طرح هتلینگ در بیمارستان، مرتب شدن فضاها و تجهیز مراکز درمانی به امکانات به‌روز، دیگر مردم دغدغه تهیه دارو یا وسایل بهداشتی و درمانی را ندارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.