عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۵ درصد از تسهیلات سالانه بانک‌های کشور به بخش کشاورزی تعلق دارد.

۱۵ درصد از تسهیلات سالانه بانک‌های کشور به بخش کشاورزی تعلق دارد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا کاتب ظهر امروز در آئین افتتاح کارخانه تولیدی خوراک دم و طیور در گرمسار اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین پایه‌های تولید در کشور است و باید برای رونق تولید و ارتقا سطح درآمد کشور به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد از تسهیلات سالانه بانک‌ها در سراسر کشور متعلق به بخش کشاورزی است خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای به رفع مشکلات بهره‌برداران در بخش کشاورزی دارد و در این راستا کاهش نرخ سود بانکی را در اولویت قوانین برنامه ششم توسعه قرار داده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی در محور تولید اذعان کرد: تولیدات بخش کشاورزی در کشور در سال ۹۲ بالغ‌بر ۹۵ هزار میلیون تن بود که این میزان با برنامه‌ریزی دقیق با افزایش خوبی مواجه شد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم کمبود اعتبارات دولتی و بحران کم‌آبی در بسیاری از مناطق کشور میزان تولیدات کشاورز در سال ۹۶ به بیش از ۱۱۸ هزار میلیون تن رسیده است.

کاتب با اشاره به اهمیت ویژه توسعه و رونق صادرات محصولات کشاورزی استان سمنان بیان کرد: سالانه بیش از ۲ میلیون تن گوشت مرغ در ایران تولید می‌شود اما وضعیت صادرات آن باید بهبود یابد چراکه تولید محصولات با صادرات آن‌ها به کشورهای خارجی ارزش بیشتری دارند.

وی یادآور شد: افزایش درآمد کشور با توسعه صادرات محقق می‌شود و نباید نسبت به این موضع مهم کوتاهی کنیم.

نماینده مردم گرمسار و آرادان با تأکید بر اینکه بانک‌های عامل برای ارائه تسهیلات به کشاورزان موظف به همکاری هستند گفت: رونق تولید و رفع موانع موجود در راه تولید یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت است و تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید در این راستا همکاری کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.