۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 559864

بجستان- مسئول محیط زیست بجستان گفت: یک بهله کرکس مصری پس از فرود در یکی از روستا های بجستان به لحاظ ضعف زیاد قادر به پرواز نبوده و به اداره محیط زیست این شهرستان منتقل و نگه داری می شود.

کرکس کمیاب مصری در بجستان رویت شد

علیر ضا کیانی مسئول محیط زیست بجستان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: یک بهله کرکس مصری در استخر منطقه حفاظت شده روستای افتخار بجستان فرود آمده و قادر به پرواز مجدد نبوده است.

وی گفت:یکی از روستائیان این روستا  پس از مشاهده این پرنده که نمی تواند پرواز کند اورا به داخل محوطه حیاط خود هدایت تا از گزند حیوانات درنده در امان باشدو آسیبی به او نرسد و بلا فاصله مراتب را به اداره محیط زیست بجستان اطلاع داد که مامورین به محل عزیمت و پس از مشاهده این پرنده کمیاب و بررسی های اولیه تلاشکردند که او را به پرواز در آورند و از محل دور کنند.

کیانی افزود: چون پرنده دچار ضعف شدید به علت گرسنگی و تشنگی زیاد شده بودقادر به پرواز نبوده و لذا مامورین او را به مجموعه محیط زیست هدایت کردند و در حال حاضر برای مواظبت از وی در این مجموعه نگهداری می شود.

مسئول محیط زیست بجستان گفت: کرکس مصری پرنده ای است لاشه خوار و به نوعی در پاکسازی محیط طبیعت و نیز ایجاد تعادل زیست محیطی نقش موثری دارد و عمدتا از لاشه های حیواناتی که به نحوی در طبیعت تلف می شوند تغذیه می کند.

وی افزود: این پرنده گونه ای کمیاب محسوب می شود و نسبت به سایر پرندگان شکاری در این مناطق کمتر دیده می شود  و طول بالهای آن بالغ بر ۲ متر است و از فراز آسمان با چشمهای تیز بین خود طعمه یا لاشه هایی را که در روی زمین مشاهده می کند فرود آمده و بر می دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.