آیا واقعاً خودروهای الکترونیکی می‌توانند جان ما و اکسیژنی که برای تنفسمان لازم داریم را نجات دهند؟ باید بگوییم که بله؛ زمانی که تا سال ۲۰۲۵، حجم سوخت‌های فسیلی و کربنی به انتهای خود نزدیک شود، استفاده از خودروهای الکتریکی گسترش چشمگیری خواهد یافت و خودروهای دیزلی و بنزینی به خودی خود کنار گذاشته خواهند شد.

قدس آنلاین- با شرایطی که زمینِ ما دارد، به نظر می‌رسد که بهتر است دیگر از سوخت‌های فسیلی استفاده نکنیم! زمانی که خودروهای بنزینی و دیزلی را فراموش کنیم، همه جهان تغییر خواهد کرد.

به گزارش گاردین، شاید اگر در حال حاضر یک خودروی الکتریکی تِسلا یا مدلی دیگر به شما تحویل دهند که از آن استفاده کنید، متوجه تغییر بزرگی که این خودروها بر زندگی روزانه هر فردی ایجاد می‌کنند، بشوید.

* انقراض خودروهای فسیلی تا سال ۲۰۴۰

براساس تحقیقات، اگر آلودگی هوا در لایه‌های پایین و نزدیک به زمین رخ دهد، میزان عمر انسان کاهش می‌یابد. براساس همین تحقیقات، تنها تا سال ۲۰۱۹ در کشور انگلستان، فقط ۶ منطقه تمیز از نظر آب و هوایی باقی خواهد ماند و گویا انقلاب خودروهای الکترونیکی قرار است «تنفس» را به ما بازگرداند. براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، تا سال ۲۰۴۰، یعنی حدود ۲۳ سال آینده، استفاده از اتومبیل‌های بنزینی و دیزلی ممنوع خواهد شد و جان ما نجات خواهد یافت!

اما آیا واقعاً خودروهای الکترونیکی می‌توانند جان ما و اکسیژنی که برای تنفسمان لازم داریم را نجات دهند؟ باید بگوییم که بله؛ زمانی که تا سال ۲۰۲۵، حجم سوخت‌های فسیلی و کربنی به انتهای خود نزدیک شود، استفاده از خودروهای الکتریکی گسترش چشمگیری خواهد یافت و خودروهای دیزلی و بنزینی به خودی خود کنار گذاشته خواهند شد.

براساس آمارها، اگر تا سال ۲۰۲۵، روزانه دو میلیون بشکه نفت ذخیره شود، با اینکه این میزان بسیار قابل توجه است، اما باز هم نسل سوخت‌های فسیلی رو به انقراض خواهد رفت.

البته هنوز هم برخی از لابی‌های ثروت و قدرت درصدد تبلیغ برای استفاده از خودروهایی با سوخت فسیلی هستند و سعی دارند که اسرار مخربی از ماشین‌های الکتریکی را رو کنند، اما ظاهراً فراموش کرده‌اند که برخی تخیلات را از تبلیغات سودجویانه خود حذف کنند.

زمانی که یک خودروی الکتریکی می‌خرید، یعنی تصمیم گرفته‌اید که ساختار بنزینی خودروی خود را به ساختاری قدرتمندتر با استفاده از نیروی برق تبدیل و پیشرفت‌های بسیاری را از فناوری‌های پیچیده باتری خودرو گرفته تا نوآوری در شبکه و ذخیره سازی سیستم‌های مختلف خودرو تجربه کنید.

* یک خودروی الکتریکی بخرید

اما بزرگ‌ترین ویژگی داشتن یک خودروی الکتریکی، آن است که دیگر هوا را آلوده نمی‌کنید و به آینده خود کمک خواهید کرد.

خودروهایی که دارای باتری‌های الکتریکی هستند، دارای قطعات متحرک بسیار کمتری نسبت به خودروهای معمولی بنزینی نیز هستند و به این ترتیب دیگر نیازی به تزریق سوخت مایع و تغییر روغن ندارند. این موضوع سبب کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان نیز می‌شود.

خودروهای الکتریکی، انواع مختلف با تنوع بالایی دارند و از نظر قیمت نیز متفاوتند، اما همه آن‌ها با وجود آنکه در قدرت خود با یکدیگر فرق دارند، دارای یک موتور جمع و جور و بی‌سر و صدا با شتابی شگفت انگیز هستند.

با داشتن یک خودروی الکتریکی، واقعاً در هزینه‌های خود صرفه جویی خواهید کرد، زیرا دیگر نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای تأمین سوخت خودروی خود ندارید و هزینه‌های شما برای تعمیر، نگهداری و خدمات خودرو کاهش می‌یابد، زیرا خودروهای الکتریکی دیگر نیازی به تغییر روغن ندارند و موتور آن‌ها کم‌تر دچار آسیب می‌شود.

به علاوه در بیشتر کشورها، برای خرید خودروهای الکتریکی معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده و همین امر سبب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌ها می‌شود.

* ایرانی‌ها هم خودروی برقی می‌خواهند

در حال حاضر در ایران، خودروهای تمام برقی به طور رسمی و برای استفاده روزانه وجود ندارد، اما خودروهای هیبرید معتبری همچون ب‌ام‌و ، تویوتا پریوس، تویوتا کمری هیبرید، هیوندای سوناتا LF، لکسوس NX هیبرید و تویوتا Rav ۴ هیبرید می‌توانند جایگزین خوبی برای خودروهای تمام برقی باشند.

تفاوت خودروهای هیبریدی با خودروهای تمام برقی همچون تِسلا آن است که خودروهای هیبریدی کارکردی دوگانه دارند و دارای دو موتور، یکی درون سوز و دیگری موتور الکتریکی هستند، به طوری که در هنگام فعالیت خودرو با موتور درون سوز، موتور الکتریکی آن‌ها به خودی خود شارژ می‌شود. البته این خودروها قابلیت شارژ شدن با پایه شارژر برقی را نیز دارند، اما خودروهای تمام برقی، فقط موتور الکتریکی دارند و برای شارژ شدن فقط می‌توان آن‌ها را به پایه شارژر برقی متصل کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.