یزد- رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: با کاهش جمعیت کیفری، زندانها خلوت و با اجرای کامل طرح ها و برنامه های فرهنگی، تربیتی و اعتقادی، نقش ندامتگاهی زندان احیاء می شود و برنامه های فرهنگی تربیتی، جمعیت کیفری زندان ها را کاهش می دهد .

اجرای برنامه های فرهنگی، جمعیت کیفری زندان ها را کاهش می دهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضاحبیبی در آیین رونمایی از طرح استفاده از پابند الکترونیکی مددجویان زندانی اظهار داشت: اجرای طرح پابند الکترونیک ضمن اعمال نظارت الکترونیک کم هزینه بر مددجویان جرائم خُرد؛ با کاهش مددجویان در زندان‌ها، نظارت و مراقبت بیشتر و اجرای بهتر برنامه های تربیتی زندان برای مددجویان جرائم سنگین تر در زندان را فراهم می کند.

وی با اشاره به نظارت دقیق بر مددجویانی که از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند افزود: تکنولوژی این پابندها از دقت بسیار خوبی برخوردار است و با تعریف محدوده خاص، مددجویان نباید از محدوده مشخص‌شده قانونی خارج شوند.

این مقام قضایی تصریح کرد: با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از تراکم جمعیت در زندان‌ها می‌توان طرح طبقه بندی مجرمان سبک از مجرمان خطرناک زندان را اجرا و از عواقب سوء بعدی آن پیشگیری کرد.

وی استفاده برتکنولوژی های روز را در جهت تحقق اهداف تأمینی و تربیتی تأکید کرد و گفت: حضور مددجویان جرائم خُزد و اتفاقی در زندان در کنار زندانیان حرفه ای مفاسد بسیاری دارد، ضمن اینکه خانواده این زندانیان نیز با حصر در زندان مددجو  در معرض آسیب قرار می گیرند که تمام این مسائل با استفاده از پابند الکترونیک قابل رفع است.

کاهش جمعیت کیفری با اجرای طرح پابند الکترونیک محقق می شود

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد نیزگفت: یکی از سیاست های ابلاغی قوه قضاییه، کاهش جمعیت کیفری است که اجرای طرح پابند الکترونیک می‌تواند نقش مهمی در تحقق این هدف مهم ایفا کند.

حجت اسدی بابیان اینکه بیش دو هزار و ۸۰۰ عنوان مجرمانه در قانون آمده است که مجازات آن‌ها یا حبس یا جزای نقدی است اظهار داشت: زندان امروزه همانند شکل قدیمی خود به‌صورت مکان بسته و محصور با مأموران خاص اداره می‌شود که با توجه به تعداد بالای زندانیان و تعداد پایین نیروی انسانی، فرصت رشد و تربیت مددجویان به سختی ایجاد می گردد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح به‌جای آن‌که متهم را در محیطی بسته و محصور بنام زندان نگهداری کنیم می توانیم همان کار را در محیطی دیگری به اسم منزل یا محل کار که در یک محله‌ای یا شهر یا روستایی خاص قرار دارد اجرا بکنیم که این کار توسط ابزار الکترونیکی صورت می‌گیرد که مصداق آن همین پابندهای الکترونیکی است.

شایان ذکر است با حضور جمعی ازمسئولین قضایی و انتظامی استان یزد در محل دادگستری برگزار گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.