سمنان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: مشکلات ۲۲۱ واحد تولیدی در حوزه صنعت و کشاورزی استان سمنان برطرف شد.

مشکلات ۲۲۱ واحد تولیدی در حوزه صنعت و کشاورزی استان سمنان برطرف شد

به گزارش قدس آنلاین، بهروز اسودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: در جلسات اخیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان مشکلات ۲۲۱ واحد تولیدی در حوزه صنعت و کشاورزی استان سمنان مرتفع شد.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات رونق تولید ظرفیت خوبی را برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعالی که به سبب مشکلات مالی در حالت رکود قرار دارند ایجاد می‌کند افزود: با ارائه این تسهیلات بالغ‌بر ۶۷۱ نفر در استان سمنان مشغول به کار می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه بالغ‌بر یک هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به این واحدها پرداخت می‌شود اذعان کرد: این واحدهای تولیدی پس از دریافت موافقت‌ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به بانک‌های عامل برای دریافت این تسهیلات معرفی شدند.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر ۷۹۱ میلیارد ریال از این تسهیلات به متعلق به واحدهای صنعتی استان سمنان است افزود: ۵۱ واحد صنعتی در این بخش سامان‌دهی می‌شود و با دریافت تسهیلات راه‌اندازی می‌شود.

اسودی تصریح کرد: بالغ‌بر ۳۳۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید متعلق به بخش کشاورزی است و حداقل ۱۷۰ واحد تولیدی در این بخش با دریافت این تسهیلات به‌صورت مجدد راه‌اندازی و احیا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در راستای حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه درگذشته بازدهی واحدهای تولیدی ۳۷ درصد بوده است، اضافه کرد: با پرداخت تسهیلات رونق تولید، بازدهی واحدهای تولیدی با ۵ درصد افزایش به ۴۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد از واحدهای تولیدی استان سمنان غیرفعال بودند، افزود: با پرداخت تسهیلات دولتی تعداد واحدهای غیرفعال استان سمنان به ۲۲ درصد کاهش‌یافته است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.