یزد - استاندار یزد با اشاره به ضرورت تبیین اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان، گفت:‌ رمز پیروزی انقلاب و محور اندیشه‌های امام (ره) وحدت کلمه بوده است.

اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی  باید برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی در ستاد تبیین برنامه‌های نکوداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر لزوم برنامه‌ریزی و انسجام همه دستگاه‌ها در برپایی جشن‌ها و مراسم مرتبط با چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تأکید کرد .

وی با اشاره به ضرورت هر چه بیشتر نسل جدید با مفهوم انقلاب اسلامی، افزود: اولین موضوعی که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرد، ایجاد زمینه لازم برای مشارکت هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم در مقایسه با سال‌های قبل، در برپایی جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است به‌ گونه‌ای که همه مردم احساس کنند در برپایی این مراسم دارای نقش و جایگاه هستند و می‌توانند با مشارکت خود، بر جلوه‌های زیبای مردمی بودن این جشن‌ها بیفزایند .

استاندار یزد در ادامه با اشاره به شعار جاودان "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" گفت: اساس انقلاب ما بر محور این شعار پایه‌گذاری شد و مهم این است که مردم و جوانان بدانند که چرا در آن زمان، این خواسته‌ها از سوی انقلابیون و آحاد مردم در رأس مطالبات انقلابی قرار گرفت .

میرمحمدی خاطرنشان ساخت: اگر مردم از استقلال دم می‌زدند به خاطر این بود که وابستگی‌های رژیم سابق به بیگانگان را لمس می‌کردند و این امر برای آن‌ها تحقیرآمیز و غیرقابل‌قبول بود و طبیعی است که علیه این وضع انقلاب کردند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به مفهوم آزادی‌خواهی ملت در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم با طرح این خواسته ارزشمند، به خفقان موجود در رژیم شاهنشاهی معترض بودند و این امر که چه اتفاقی در آن دوران روی داده بود که آرمان مردم ما، آزادیخواهی شده بود، باید برای نسل امروز تبیین شود .

استاندارجمهوری اسلامی را نظامی برخواسته از رای و نقش آفرینی مردم بر پایه حاکمیت احکام دین مبین اسلام خواند و تصریح کرد: در حکومت سابق، مردم در تعیین سرنوشت خود نقشی نداشتند و لازم است تا مبانی جمهوری اسلامی در مقایسه با رژیم شاهنشاهی به درستی برای نسل جوان و نوپای ما تشریح و تبیین شود و اسلام به عنوان یک دین کامل و انسان ساز که خواهان فراگیری صلح و دوستی و مهربانی در همه جهان است، برای جوانان معرفی شود و به این مهم پی ببرند که پایه های این انقلاب بر این ارزشها استوار شده است .

وی ترسیم و تشریح وضع زندگی مردم در شهرها و روستاها در زمان پیش از انقلاب و بیان دستاوردها و پیشرفت‌های شهری و روستایی در دوران پس از انقلاب و دستیابی مردم به امکانات و برخورداری از نعمات مادی و معنوی را از دیگر مواردی دانست که باید در چنین مراسمی مورد توجه قرار گیرد و برای مردم تبیین شود .

میرمحمدی یکی از آرمان‌های مهم انقلابیون در دوران مبارزات را، شکل گیری یک جامعه بی طبقه خواند و افزود: در دوران قبل از انقلاب، اختلافات طبقاتی به شدت در جامعه پررنگ بود و یک طبقه مرفه و برخوردار از همه پستها و امکانات، در برابر مردم قرار گرفته بود و نظام جمهوری اسلامی این شکاف طبقاتی را بر هم زد .

استانداریزد، تبیین و تشریح نقش رهبری حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی را یکی دیگر از مهمترین اموری دانست که باید در این ستاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و به عنوان یک اتفاق ارزشمند به نسل جوان معرفی شود .

وی خاطرنشان ساخت: اکنون و در زمان فعلی نیز، باید به نگاه بین المللی و دید وسیع و همه جانبه نگر رهبری به مسائل توجه نمود و اهمیت این نگاه و نقش آن در جایگاه منطقه ای و بین المللی نظام را برای آحاد مردم تشریح کرد .

میرمحمدی یکی دیگر از مولفه‌های انقلاب و نکاتی که باید در جشنهای پیروزی انقلاب بدان اشاره شود را، وفاداری مردم به رهبری دانست و بیان کرد:‌ باید این امر را به عنوان یک ارزش بی بدیل در ارتباط با مردم و رهبری در جامعه ترویج دهیم و به این اصل مهم توجه کنیم که اگر وفاداری مردم نسبت به رهبری در ایام انقلاب نبود، شاهد رویداد این موفقیتها و پیروزی ها نبودیم .

استانداریزد در ادامه به وحدت کلمه به عنوان اصلی ترین مفهوم متعالی در اندیشه امام خمینی(ره) در ارتباط با مردم و حاکمیت و پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: در طول این سال‌ها، دشمنان نظام، انقلاب و مردم، وحدت کلمه و اتحاد میان مردم و مسئولین را نشانه رفته‌اند و می‌کوشند تا با تضعیف این اصل مهم، جامعه را به بخشهای مختلف تقسیم نموده و در جهت اهداف خود از این اختلاف بهره ببرند و بنابراین تلاش در جهت تحکیم اتحاد و انسجام ملی و وحدت کلمه در واقع تلاش در راستای تقویت نظام است .

وی پرداختن به افتخارآفرینی‌های رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در راه پاسداری از انقلاب، کشور و اسلام را از دیگر نکات ضروری در مراسم نکوداشت سالگرد انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید بر پایه معرفی این ارزشها، چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان تشریح و تبیین شود و نسل امروز با این دستاوردها آشنا گردد و بداند که برای پاسداری از انقلاب، چه خونهای پاکی بر زمین ریخته شده و چه جوانانی در این راه جان خود را تقدیم کرده اند .

استاندار یزد در ادامه پرهیز از اقدامات جزیره ای دستگاه ها در برپایی جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،  تفکیک وظایف، برنامه ریزی منظم و دقیق، ارائه نقش و جایگاه به جوانان و نوجوانان، استفاده از ظرفیت دانشجویان  و بهره گیری از همه خلاقیتهای فرهنگی و هنری را از جمله مواردی دانست که می تواند در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم موثر باشد .

این مسئول در پایان خطاب به همه دستگاه‌های ذیربط گفت: تا برپایی جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک سال زمان داریم و این مدت فرصت مناسبی است تا اولا ستاد برگزاری این مراسم، از همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی و تعاونی و انجمنهای مردم نهاد، برنامه‌های پیشنهادی برای ارتقاء کیفیت مراسم را اخذ کند و ثانیا برنامه‌ریزی منظم و دقیقی برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم صورت گیرد تا انشاالله بتوانیم در چهلمین بهار پیروزی انقلاب، جلوه‌های پررنگتری از شکوه و اقتدار و مردمسالاری را در ایران عزیز به نمایش بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.