سرپرست وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید برای حل معضل حقوق بازنشستگان به فکر چاره اندیشی باشند، گفت: همه اقشار دانشگاهی باید جهت حل این معضل الگوهایی ارائه دهند.

دانشگاهیان باید برای حل معضل حقوق بازنشستگان به فکر چاره باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت علوم، سیدضیاء هاشمی با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و ادای احترام به تمامی بازنشستگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور اظهار داشت: تکریم بازنشستگان یک امر مدیریتی، اخلاقی، انسانی و متعهدانه است و به عنوان یک ضرورت باید در طول سال به صورت مستمرو چند جانبه ادامه داشته باشد و فقط به یک برنامه تقدیر محدود نشود.

وی با بیان اینکه میزان حقوق بازنشستگان تامین کننده هزینه های آنان نیست، گفت: هزینه های زندگی کارمندان بازنشسته با توجه به شرایط زندگی آنان، افزایش تعداد خانوار و هزینه های جانبی، بالا است و تلاش برای افزایش درآمد این افراد بایستی به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

سرپرست وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید برای حل معضل حقوق بازنشستگان به فکر چاره اندیشی باشند، گفت: همه اقشار دانشگاهی باید جهت حل این معضل الگوهایی ارائه دهند و توقع این است که استادان و کارشناسان دانشگاهی در ارائه راه حل برای رفع مشکلات، پیشگام باشند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیشتر منابع پرداختی صندوق های بازنشستگی از طرف دولت تامین می شود و منابع دولت هم نامحدود نیست، گفت: بر اساس بودجه های سنواتی، منابع دولت هم به صورت مستمرافزایش می یابد ولی در دو دهه اخیر به دلیل ثابت بودن تقریبی تعداد کارکنان دولت و افزایش بازنشستگان، این منابع نیز با رشد اندکی مواجه شده که این تعارض نیز باید با بررسی کارشناسانه حل شود.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه ما دانشگاهیان نباید از ارائه راه‌حل شفاف معضلات واهمه داشته باشیم، گفت: ما باید با اتکا به دانشمندان و تجربیات ارزنده همکاران دانشگاهی به جنگ مشکلات برویم و دست به دست هم داده و با عزمی جدی در طرح مسئله و ارائه راه حل به جد بکوشیم.

وی گفت: باید از امکانات دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سراسر کشور در جهت رفاه حال کارکنان شاغل و بازنشسته بهره برداری کنیم.

هاشمی با اشاره به گفته مقام معظم رهبری که «امر به ورزش، امر به معروف است»، گفت: باید برنامه ریزی شود تا برای هم افزایی همه دانشگاهیان و کارکنان شاغل و بازنشسته خانواده بزرگ آموزش عالی از امکانات ورزشی، درمانی، رفاهی و فراغتی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به نحو مطلوب استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.