یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت:کاهش تبلیغات عربستان سعودی علیه ایران و کم کردن میزان هجمه‌های تبلیغاتی این کشور بستگی به دوران حج داشت و این کشور مجددا پس از سپری شدن ایام حج سیاست‌های گذشته را کماکان ادامه خواهند داد.

عربستان مدت‌ها است بازیگر اثرگذاری در منطقه نیست/ تغییر رویکردهای رژیم سعودی را نباید جدی گرفت

به گزارش قدس آنلاین، جعفرقناد باشی کارشناس مسائل خاورمیانه در مورد مواضع یک بام و چند هوای عربستان سعودی در قبال ایران گفت: اخیرا رئیس دیوان پادشاهی عربستان به رسانه‌های این کشور اعلام کرده تا در مورد شیعیان و به ویژه ایرانیان مطلبی درج نکنند از سوی دیگر عادل الجبیر وزیر امور خارجه کشور سعودی ادعا کرد ایران از طریق حزب الله و حملات تروریستی امنیت منطقه را بر هم می زند.
 
وی ادامه داد: اینکه عربستان در شرایط فعلی چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشته باشد یا سیاست‌های غیرمنتظره‌ای اتخاذ کند یا حتی در دیپلماسی خود تزلزلی داشته باشد و یک خط منطقی را دنبال نکند کاملا طبیعی است.

قناد باشی با بیان اینکه دلیل تزلزل عربستان موقعیت بی ثبات این کشور در داخل و خارج است گفت: کاهش تبلیغات عربستان سعودی علیه ایران و کم کردن میزان هجمه‌های تبلیغاتی این کشور بستگی به دوران حج داشت و الان مجددا شاهد آن هستیم که پس از سپری شدن ایام حج سیاست‌های گذشته را کماکان ادامه خواهند داد. 

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه انعکاس سیاست‌های یک بام و چند هوای عربستان به دلیل نگرانی ریاض از موقعیت خود در منطقه است، گفت: این کشور وقتی منافع خود را در منطقه و داخل کشور در خطر می‌بیند به سمت قدرت برتر منطقه یعنی ایران چرخش پیدا می‌کنند و زمانی که می‌بینند اربابان آنها در قبال این چرخش از آنها ناراضی می‌شوندو مجددا با بیان مواضع تهاجمی علیه ایران به سمت اسرائیل و انگلیس سوق پیدا می‌کنند. 

وی با تاکید براینکه عربستان در شرایطی است که دیگر عاملی تاثیرگذار در منطقه محسوب نمی‌شود گفت: براین اساس در عمل اقدامات خصمانه‌ای انجام می‌دهد، اما در حرف مواضع متناقضی اتخاذ می‌کنند.
 

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.