رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد نیمی از جمعیت آموزش عالی کشور را به خود اختصاص داده و در عرصه علمی از نظر تولید علم، انتشار مقاله و نشریه در صدر همه دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

دانشگاه آزاد نیمی از جمعیت آموزش عالی کشور را به خود اختصاص داده است

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد رهبر در آیین اختتامیه همایش شمیم بصیرت اظهار داشت: امروز نمایندگانی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد در این محل دور هم گرد آمدند تا با همفکری و رهبر خودشان بتوانند یک برنامه ریزی وسیع و گسترده را در عرصه فرهنگی دانشگاه آزاد طراحی و برنامه ریزی کنند.

وی افزود: در یک خانواده‌ای عضوید که این خانواده دانشگاه آزاد اسلامی نیمی از جمعیت آموزش عالی کشور را به خود اختصاص داده و در عرصه علمی از نظر تولید علم، انتشار مقاله و نشریه در صدر همه دانشگاه‌های کشور قرار دارد، دانشجو در این دانشگاه بزرگ وظیفه دارد تا بتواند روشن‌گری و آگاهی بخشی کند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: پیش از این که بتوانید روشنگری و آگاهی بخشی کنید خود باید بصیر و آگاه باشید و یک توانمندی را برای خود جذب کنید، نخستین وظیفه دانشجو تلاش برای فهمیدن و تفکر است تا آگاهی بخشی کند، با این اگاهی و بصیرت دانشجو قشر پیشتاز در عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستید.

وی تصریح کرد: به این دلیل امروز آگاهی می‌گیرید که بتوانید فردا مدیران آینده کشور باشید، همه شماها کسانی هستید که می‌تواند بالقوه وکیل، وزیر و رئیس باشید و دیگران را در عرصه اداری کشور فرماندهی کنید، در این زمان باید فکر کنید، جنبش دانشجویی به معنای دانشجوی فعال است.

رهبر بیان کرد: دانشجوی فعال ابتدا باید نسبت به مسائل پیرامون خودآگاهی داشته باشد که این شامل عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاست داخلی و سیاست خارجی می‌شود، دانشجو به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید مطالبه گر باشد، مطالبه‌گری به این معناست که بداند درد جامعه چیست و درد جامعه را از مسئولان مطالبه کند و مسئولان نیز مکلف هستند در عرصه کلان بشنوند و برطرف کنند.

وی گفت: مطالبه‌گری زمانی موثر است که بتواند با مطالعه و بررسی همه ابعاد در تصمیم سازی مشارکت کند، اگر بتوانید در مطالبه‌گری ایمان خود را قوی کنید مجموعه‌ای متحد برای مطالبه‌گری باشید و در این راستا باید گروه‌های مختلفی را تشکیل و دردهای جامعه را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آن راه حل پیدا کنید و آن را برای نهادهای تصمیم گیر ارسال کنید.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: رمز موفقیت اتحاد ایمان و وحدت است، در جمع خودتان به تناسب تخصصی که دارید یک تیم تخصصی کارشناسی در حوزه تخصص خودتان تشکیل دهید، این مجموعه‌ای که امروز تشکیل شده را به صورت مجازی از دست ندهید تا برای برنامه‌ریزی آینده تلاش کنید.

وی افزود: این جلسه به پایان رسیده اما کار اصلی شما آغاز شده و امروز سفیران منتخب دانشگاه آزاد در واحد خودتان هستید، نخستین و مهم‌ترین وظیفه شما درس خواندن است و نباید فراموش کنید، در هفته بیش از 150 ساعت فرصت دارید که از این میزان 50 ساعت استراحت می‌کنید و 40 ساعت صرف کلاس و رفت و آمد می‌کنید که از 60 ساعت باقی مانده باید معنویت خودتان را تقویت کنید.

رهبر خاطرنشان کرد: اگر بتوانید از این 60 ساعت زمان یک پنجم آن را در راه رسیدن به خدا بگذارید نتایج آن را در رسیدن به علم و برکت در علم می‌بینید، بخشی دیگری از زمان شما برای انجام ماموریت‌هایی که از این جلسات دریافت کردید می‌ماند که باید با واحدهای فرهنگی ارتباط برقرار کنید.

وی تصریح کرد: هر 6 ماه یکبار به 10 نفر از فعالترین افراد جایزه ویژه اعطا می‌شود که یکی از آن‌ جایزه‌ها اعطای بورسیه دانشگاه آزاد اسلامی است، روحیه اتحاد، خلوص و پرکاری و پشتکار را باید حفظ کنید تا دانشگاه آزاد را در سطح جهان به عنوان دانشگاه‌های برتر دنیا معرفی کند.

20 درصد درآمدهای دانشگاه آزاد نجف آباد غیر شهریه است

مهران مجلسی عصر امروز در اختتامیه همایش شمیم بصیرت  دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد در سال 64 با هدیه شهید میردامادی آغاز به‌کار کرد، در ابعاد مختلف فرهنگی و آموزشی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و دانشگاه آزاد رتبه‌های برتری را در اقامه نماز در سال‌های مختلف داشته است.

وی افزود: درآمدهای غیر شهریه 20 درصد درآمد ما بوده و همه توان خود را برای به دست آوردن درآمد غیر شهریه به کار برده‌ایم، 50 نفر از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی واحد نجف آباد در مقطع دکتری قبول شدند و این از افتخارات ماست، حدود یک ماه پیش خدمت حجت الاسلام کلانتری و نصیری برای برگزاری این اردو رسیدیم.

رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد خاطرنشان کرد: نخستین اردوی فرهنگی کامل و جامع را امسال برگزار کردیم که میزبان بیش زا 1 هزار و 150 نفر از دانشجویان سراسر کشور بوده‌ایم، بنده شاهد بودم که نصیری شبانه روز در این واحد و در میان دانشجویان حضور داشتند و همراه با عزیزان حضور پیدا کردند، از موافقت ریاست دانشگاه آزاد برای برگزاری این اردو تشکر می‌کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.