بجستان_ مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی در بجستان گفت: با توجه به اینکه در کشور و استان امار تولد در سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است، تلاش داریم با تدابیر اندیشیده شده آمار ازدواج را بالا ببریم.

آمار ولادت در خراسان رضوی ۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت

به گزارش قدس آنلاین، سید حسین نیری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی پوشش وقایع حیاتی شهرستان بجستان گفت: در آمار ولادت در کل کشور و استان نسبت به سال قبل حدودا ۴ درصد کاهش داشته ایم و امید است بتوانیم وضعیتی فراهم کنیم تا آمار ازدواج بیشتر از طلاق شود.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ میلیون کارت ملی هوشمند در اختیار هموطنان قرار گرفته است و تا پایان سال جاری هم ۲۰ میلیون دیگر از کارتهای ملی تعویض خواهد شد.

فرماندار بجستان در این جلسه با تاکید بر اهمیت پوشش وقایع حیاتی به منظور دستیابی به آمار صحیح و دقیق گفت: برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی، تسریع در روند ثبت وقایع حیاتی و برنامه ریزی کلان برای آینده شهرستان، لازم است همه ادارات مرتبط با اداره ثبت احوال همکاری و تعامل مناسبی برقرار کنند.

حسین ابراهیمی تصریح کرد: اسناد سجلی مهمترین سند هویتی یک فرد در هر جامعه است که نقش اساسی در برنامه ریزی ها و هدف گذاریهای آن جامعه دارد به همین دلیل اجرای دقیق و بموقع ثبت وقایع حیاتی می تواند در پردازش اطلاعات و آمار موثر و مفید باشد.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در اداره ثبت احوال شهرستان خواستار توسعه زیر ساخت های ثبت احوال و احداث ساختمان در خور شان این اداره شد.

ابراهیمی با توجه به طرح تعویض کارتهای ملی تا پایان سال بیان کرد: امیدواریم بخشی از خدمات مربوطه در شهرستان توسط ثبت احوال انجام بشود و بخش خصوصی هم به این حوزه کمک کند تا پاسخ ارباب رجوع به موقع داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.