کرج- با حضور جمعی از مسئولان شهری واستانی ازمدال آوران المپیکی ادوار مختلف کلانشهر کرج تقدیر شد.

مدال آوران المپیکی و پارالمپیکی کرج تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این مراسم پیش از ظهر سه شنبه به میزبانی باشگاه میلاد کرج و با محوریت شورای اسلامی شهر به انجام رسیدو طی آن از ۲۰  ورزشکار کرجی در ۷ رشته تقدیر شد.

 ابراهیم جوادی، کیمیا علیزاده، یوسف کرمی، مرتضی دشتی و رضا پیدایش از جمله چهره های شاخص حاضر دراین مراسم بودند که از آنها تجلیل به عمل آمد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در ابتدای این مراسم گفت: کرج جزو ۵ شهر اول کشور در حوزه قهرمان پروری است اما در این شهر به ورزش همگانی توجه چندانی نمی شود.

محسن میروکیلی ادامه داد: در کل کشور حدود ۵ میلیون دیابتی وجود دارد که ۳۰۰هزار مورد از آن در استان البرزهستند و  ۲۰۰ هزار نفر از آن ها فقط مربوط به شهر کرج است که این آماری نگران کننده وقابل تامل محسوب می شود.

وی افزود: رتبه اول چاقی در کشور مربوط به استان البرز است واین میزان کمتر از ۶ درصد میانگین چاقی در کل کشور محسوب می شود  که البرز به تنهایی ۷ درصد چاقی کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج با اشاره به اهمیت آموزش به جوانان گفت:در البرز از هر ۲۲ هزار ازدواج ۶ هزار و هفتصد مورد به طلاق می انجامد لذا با آموزش هایی که در این زمینه صورت گرفته ۱۳ درصد کاهش طلاق داشته ایم و سرچشمه اصلی این هنجار شکنی ها دوری از ورزش است.

میروکیلی با بیان اینکه به دنبال هدفمند کردن ورزش همگانی هستیم گفت: مدیریت شهری کرج ۲۸ فضای ورزشی در اختیار دارد که به هیچ عنوان کفاف نیازهای شهروندان در شهر میلیونی کرج را نمی دهد.

وی گفت: در قالب یک همکاری مشترک با آموزش و پرورش و با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیون تومان در ۱۲۰ مدرسه برای آموزش همگانی دانش آموزان  برنامه ریزی کرده ایم که موفقیت آمیز بوده است اما ادامه این روند مستلزم اعتبار و حمایت سایر نهاد ها است.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهرنیز در ادامه این مراسم  گزارشی از کار این کمیسیون ارائه داد و گفت:منشور فرهنگی ورزشی و آموزشی در دست تدوین است که در آن بیشتر به دنبال سنت های ورزشی و احیای ورزش های پهلوانی هستیم. سلیم نژاد افزود: درعین حال معتقدیم باید در این امر بخش خصوصی هم کمک کند تا بتوانیم موفقیت بیشتری را از این طرح داشته باشیم.

دیگرعضو شورای اسلامی شهرکرج نیز در این مراسم گفت: نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر کشور است و امروزه شرایط ورزش با گذشته فرق کرده است.

منصور وحیدی ادامه داد: امروزه بیشتر به عنوان یک صنعت به ورزش نگاه می شود و ورزش باید درقالب برنامه های بهتر ومتنوع تر در خدمت مردم باشد.

وی تاکید کرد: مشارکت نهادها و ارگان های مختلف می تواند عاملی برای ایجاد انگیزه بیشتر در جوانان باشد، در عین حال باید این چنین مراسم هایی هر ۳ ماه یکبار برگزار شود تا فرصت برای معرفی وتقدیر شایسته از جوانان موفق بیش از پیش فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.