گچساران - فرماندار گچساران گفت: وقتی به سرمایه گذار گفته شود طرح شما توجیه اقتصادی ندارد، با وجود آنکه یک سال از آن گذشته این نشان می دهد تولید یک جایی در گچساران لنگ می زند و با این اوضاع جلسات در این خصوص فایده ای ندارد.

صنعت در بام نفت ایران لنگ می زند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبد الرحیم رحیمی فرماندار گچساران در نشست با سرمایه گذاران و بانکداران در گچساران با توجه به آنکه بانکها به یک سرمایه گذار با وجود داشتن ۴ سند رسمی برای ضمانت وام نداده اند، اظهار داشت: واقعا و حقیقتا دوستان بانکی می دانند ۱۰۰ میلیون برای یک بانک عدد قابل توجهی نیست که قرار باشد روی آن بحث شود و آن هم چهار سند سیم سرپ ضمانتش باشد.

وی رو به یکی از بانکداران گفت: من شرمنده ی سرمایه گذار شده ام، من اصلا نمی پذیرم که شما بانکداران بگویید این اختیار را ندارید که ۱۰۰ میلیون برای سرمایه گذاری در کارآفرینی اختصاص دهید.

رحیمی با اشاره به عملکرد بانکهای شهرستان گفت: اصلا بحث صنعت و معدن را کنار بگذارید، مگر این بانک ها به دنبال چه هستند!؟ مگر کارشان همین نیست که سرمایه گذاری کنند و سود داشته باشند.

فرماندار گچساران با اشاره به مدیران بانک ها افزود : ما هر وقت از بانکها کاری می خواهیم می گویند مدیران بالا نه کشور، بلکه استان باید بگویند تا ما انجام دهیم و آقای ارشادی مشاور مدیرکل و آقای شیخ ممو به عنوان نماینده ی محترم دفتر مدیر کل در استان  مشکلی که ما در استانمان داریم این است که وقتی من به عنوان فرماندار می دانم فایده ای ندارد به بانک ها بگوییم واین حق را ندارم در کارگروه تصویب کنم تشخیص می دهم که این کارگروه را تشکیل ندهم.

وی پرسید کسی می تواند در جواب دعوت رئیس جمهور برای جلسه ای بگوید من نمی آیم!؟ و بیان داشت: نماینده ی رئیس جمهور در استان استاندار است و نماینده ی عالی رئیس جمهور در شهرستان فرماندار است و من به یک رئیس می گویم برای این جلسه بلند شوید و بیایید و این رئیس در جواب من می گویید رئیس من گفته است نیایم. این رئیس حق ندارد اینگونه برخورد کند و باید در این موارد استثنا قائل شوید منظورش فرماندار نبوده است.

رحیمی با اشاره به کار گروه رفع موانع تولید در شهرستان اظهار داشت:  اگر کار گروه رفع موانع تولید در کشور رسمیت پیدا کرده است و حق تصویب مصوبه را دارد، اجرایی کردن مصوبات اجباری است یا نه؟، این مورد را مشخص کنید تا قوانین داخلی بانکی مانع این کار نشود و این یک مشکل اساسی در شهرستان است.

فرماندار گچساران افزود : در استان ما تنگ نظری ها کار ما را در شهرستان خراب کرده است نه فقط در بحث تولید حتی در ادارات هم این مورد وجود دارد و مشکل ما اینگونه موارد است.

وی با اشاره به بخش پشتیبانی از اشتغال  گفت: در بخش پشتیبانی وقتی یک سال یک سرمایه گذار را بدوانیم و بعد بگوییم طرح شما توجیه اقتصادی ندارد، این نشان می دهد تولید یک جایی در گچساران لنگ می زند و با این اوضاع جلسات در این خصوص فایده ای ندارد.

رحیمی بیان کرد: پتروشیمی گچساران روزی که شروع به کار کند ۱۴۳ نفر استخدامی دارد ولی در مقایسه با یک کارخانه با ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون که ۱۰۰ میلیون تومانش را از ما کمک می خواهد ۱۰ نفر یا ۱۵ نفر و یا همین کارخانه ای که ۷۰ نفر اشتغال ایجاد می کند و مشکل دارد، متوجه می شویم که باید به تولید در این بخش کمک کنیم.

رحیمی با اشاره به بخش بازاریابی گفت : در بخش بازاریابی ما مشکلاتی هم داریم که دغدغه ما است و بعضی اوقات با آنکه محصولی که خریدار نیاز دارد در شهر خودمان بسیار گرانتر از شهر های اطراف به فروش می رسد و مجبور می شود از بیرون خرید کند ما نمی توانیم به خریدار زور بگوییم معلوم است از بیرون خرید می کندو مسلما ما باید کمک کنیم و دست به دست هم دهیم تا مشکلات برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.