گیلان- رئیس سازمان غذا و داروی کشور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر سرنوشت چای سنواتی در استان گیلان گفت: برای اولین بار است که این اسم را می‌شنوم و خبری از حکایت چای سنواتی ندارم.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور در خصوص چای سنواتی بی اطلاع است

به گزارش قدس انلاین ، غلامرضا اصغری شامگاه جمعه در نشست خبری در پاسخ به خبرنگاران در خصوص  روغن‌های موجود در بازار، اظهار کرد: هر محصولی که مجوز ورود به بازار را می‌گیرد مراحل کنترلی را گذرانیده و بعد از ورود به بازار  دوباره نمونه‌برداری شده تا مطمئن شویم محصولات موجود در بازار با نمونه‌برداری از کارخانه یکی باشد.

وی با اشاره به اینکه در گیلان ۱۸۰۰ پروانه ساخت وجود دارد، گفت: کارخانه  پگاه گیلان به‌عنوان پگاه برتر کشور در مقایسه با کارخانه‌های پگاه سایر استان‌ها در روز جهانی غذا و دارو تجلیل شد.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور بابیان اینکه چای سبز و چای معمولی، هر دو چای مورد تائید بوده و خواص مربوط به خود را دارد که  به‌سلامتی افراد کمک کرده و مفید است، افزود:  اگر روغنی بانام  آفتابگردان، ذرت هسته‌ انگور و غیره در بازار یافت می‌شود در اصل نیز روغن آفتابگردان، ذرت و هسته انگور است، زیرا کنترل‌های انجام‌شده، اطمینان سلامت محتوای آن را بیان می‌دارد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر سرنوشت چای سنواتی در استان گیلان گفت: برای اولین بار است که این اسم را می‌شنوم و خبری از حکایت چای سنواتی ندارم.

شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص توضیح چای سنواتی گفت: چای سنواتی با مقدار انبوه و گذراندن  مدت بسیار طولانی از زمان تولید آن، قابلیت استفاده برای مردم را نداشته است  وعده‌ای آن را خریداری کرده تا به‌عنوان کود استفاده نمایند که این مسئله شبهاتی را در اذهان مردم ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.