۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 568913
کی‌روش بی‌هدف تیمش را به میدان تدارکاتی نمی‌فرستد

در بازی‌های تدارکاتی استراتژی تیم‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. برخی مربیان در این قبیل مسابقات به دنبال عیب‌یابی سیستم‌شان و برخی دیگر درصدد شناخت بیشتر از مهره‌های تحت نظرشان هستند.

 در پاره‌ای موارد مربی می‌خواهد توان تاکتیکی تیمش را بسنجد و در مسابقاتی دیگر مربی دنبال پیدا کردن ترکیب‌های بهتر یا زوج‌سازی است اما در بازی با تیمی مانند روسیه که میزبان جام جهانی‌ بود ما دیدیم تیم ملی ما تقریباً با 99 درصد توان خود رودرروی تیمی ایستاد که می‌دانست همه دنیا در حال تماشای بازی‌اش هستند.

روسیه به عنوان میزبان جام جهانی‌ در مصاف با تیم ملی ما از دقیقه صفر زیر نظر آنالیزورهایی بود که بالا و پایین این تیم را تحت نظر داشتند تا بتوانند برداشت‌های دقیق‌تری از این تیم بکنند. البته همان آنالیزورها روی تیم ما هم این کار را انجام می‌دادند. تیم ملی ایران که در 10 بازی دور نهایی مرحله مقدماتی غیر از یک مسابقه (مقابل سوریه) همه بازی‌هایش را با کلین‌شیت و بدون گل خورده پشت ‌سر گذاشت هم از این حیث مورد توجه همه آنالیزورهای دنیا بود.

به هر حال همه می‌خواهند بدانند تیم ملی ایران چه کرده که تا این اندازه کم و سخت گل می‌خورد. در یک چنین بازی، ما با همه داشته‌های‌مان به زمین رفتیم و در نقطه مقابل روسیه تنها در 16 دقیقه‌ای که از ما گل خورد تا آن را جبران کند با سبکی بازی کرد که سبک واقعی‌اش است.

این کاملاً مشهود بود. روسیه نمی‌خواست همه آنچه در چنته دارد را در یک بازی دوستانه مهم که همه دنیا آن را می‌دیدند رو کند. کما اینکه آنها پس از گلی که به ما زدند هم دیگر مانند آن 15، 16 دقیقه حمله نکردند و سعی داشتند بازی را اداره کنند. در واقع ما پس از گل با تعویض‌های‌مان می‌خواستیم از داشته‌مان دفاع کنیم تا برنده شویم که موفق نبودیم و روسیه می‌خواست جبران کند و موفق شد. تعویض‌های ما در زمین جواب نداد و در مقابل تعویض‌های روسیه جواب دادند.

یکی از دستاوردهای بازی تدارکاتی همین است. البته ما تا جام جهانی‌ راه طولانی در پیش داریم و نباید از حالا خیلی تیم را تحت فشار بگذاریم. گرچه معتقدم تیم ملی‌مان در دیدار با روسیه خوب بود و بهتر از همیشه بازی کرد. مزیت دیدارهای تدارکاتی همین چیزهاست. اینکه ما بازیکنان تازه‌وارد به اردوی تیم ملی را ببینیم و بسنجیم و در لحظات حساس شرایط‌شان را بررسی کنیم. اتفاقی که کی‌روش بعد از به ثمر رسیدن گل آزمون مقابل روسیه اجرا کرد و در نهایت هم تیمش برتری را از دست داد ولی حتماً این مسابقه برای او حاوی نکات مهمی بوده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.